May 11, 2016

Dua penunggang rempuh kereta rosak

DUA lelaki cedera motosikal ditunggang mereka secara berasingan merempuh kereta berhenti di lorong kecemasan.

FOTO Nursyahirah Marzuki

FOTO Nursyahirah Marzuki

Nursyahirah Marzuki
am@hmetro.com.my

Cyberjaya: Dua lelaki cedera selepas motosikal ditunggangi mereka secara berasingan merempuh kereta yang berhenti di lorong kecemasan di Kilometer P7.8 Selatan dari arah plaza tol Putrajaya sebelum susur keluar Cyberjaya di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.15 pagi itu, kedua-dua penunggang yang menaiki dua motosikal merempuh kereta Proton Waja dipandu seorang wanita yang berhenti di lorong kecemasan akibat rosak.

Saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Nur, 30, berkata, pemandu kereta berkenaan memberi isyarat untuk berhenti di lorong kecemasan selepas menyedari kereta yang dipandu tiba-tiba rosak.

“Kebetulan sebuah motosikal ditunggang seorang lelaki gagal mengelak lalu merempuh belakang kereta mangsa. Sebuah lagi motosikal juga gagal mengelak kemudian merempuh pula motosikal berkenaan.

“Akibat kejadian itu, kedua-dua penunggangnya terjatuh ke atas jalan raya dan terbaring kesakitan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Nur berkata, dia terus menghubungi talian kecemasan meminta bantuan, sebelum polis trafik tiba membantu mengalihkan mangsa dan kenderaan berkenaan.

Kejadian itu juga juga menyebabkan kesesakan lebih satu kilometer dari Plaza Tol Putrajaya hingga susur keluar Cyberjaya.

Difahamkan kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Putrajaya (HPj) untuk rawatan lanjut, manakala pemandu kereta tidak mengalami sebarang kecederaan.

myMetro 11 Mei 2016

0 comments:

Post a Comment