March 3, 2016

Remaja maut motosikal bertembung treler

Tanah Merah: Seorang remaja maut manakala dua rakannya cedera parah apabila tiga motosikal yang mereka tunggangi bertembung dengan treler di Kilometer 57, Jalan Kota Bharu-Machang-Jeli, di Kampung Batu 5, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.32 malam itu, Muhamad Fakhri Mohd Zuki, 17, yang menaiki motosikal jenis Demak Smart Z meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Superintendan Suzaimi Mohamad berkata, siasatan awal mendapati treler dipandu dari arah Jeli menghala ke Tanah Merah hilang kawalan dan merempuh mangsa.

“Apabila sampai di tempat kejadian treler terbabit bertembung dengan tiga motosikal termasuk yang ditunggangi mangsa berasal dari Kampung Banggol Ketereh.

“Akibatnya, Muhamad Fakhri meninggal dunia di tempat kejadian, manakala seorang rakannya tidak sedarkan diri dan seorang lagi cedera di bahu kiri,” katanya.

Suzaimi berkata, rakan mangsa masing-masing berusia 16 dan 22 tahun berasal dari Kampung Banggol Ketereh serta Kampung Muring, Bendang Nyior, di sini dirawat di Hospital Tanah Merah dan masih tidak sedarkan diri.

“Pemandu treler tidak mengalami kecederaan dan kes itu disiasat mengikut Sekysen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

myMetro 2 Mac 2016

0 comments:

Post a Comment