March 1, 2016

Mati dengan luka di kening

Ipoh: Seorang lelaki ditemui mati di rumahnya di Persiaran 1, Taman Bersatu, Simpang Pulai, di sini, malam tadi.

Dalam kejadian 8.40 malam itu, Chan Mook Han, 55, ditemui terbaring di ruang tamu rumahnya dengan kesan luka atas kening kanannya.

Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, mangsa ditemui adik lelakinya berusia 51 tahun yang datang ke rumah untuk menjenguk mangsa.

Menurutnya, hasil siasatan awal mendapati mangsa yang bujang dan tinggal bersendirian, bekerja memungut barangan lusuh.

"Mangsa tinggal bersendirian di rumah itu sejak ibu bapanya meninggal dunia lima tahun lalu.

"Pada malam tadi adik mangsa datang ke rumahnya dan menemui mangsa sudah meninggal dunia di atas tilam di ruang tamu sebelum menghubungi polis.

"Pemeriksaan menemui kesan darah di sekitar ruang tamu serta luka kira-kira empat sentimeter di atas dahi kanan mangsa," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian sebentar tadi.

Menurutnya, pemeriksaan lanjut di dalam rumah mangsa tiada sebarang kesan pergelutan atau barang diselongkar.

"Barangan berharga milik mangsa juga didapati tidak hilang dan tidak menemui sebarang unsur jenayah di lokasi kejadian, termasuk senjata,” katanya.

Chang Keong berkata, mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat pagi ini untuk mengenalpasti punca kematian.

myMetro 1 Mac 2016


Mangsa dibunuh

Ipoh: Lelaki yang ditemui mati terbaring atas tilam di ruang tamu rumahnya di Persiaran 1, Taman Bersatu, Simpang Pulai, di sini malam tadi dipercayai dibunuh.

Menurut sumber bedah siasat yang dijalankan di Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini, hari ini mendapati terdapat satu lagi kesan luka di bahagian belakang kepala mangsa.

Dalam kejadian 8.40 malam tadi, mangsa, Chan Mook San, 55, ditemui oleh adik lelakinya dan pemeriksaan awal polis menemui kesan darah di sekitar ruang tamu selain kesan luka kira-kira empat sentimeter di bahagian atas kening kanan mangsa.

Menurut adik mangsa, Chan Man Keong, 51, pemeriksaan yang dibuat oleh ahli keluarga di rumah mangsa pagi tadi mendapati beberapa barangan berharga mangsa gagal ditemui.

"Dompet abang sulung saya (Mook San) tidak ditemui di dalam rumahnya, selain itu motosikal mangsa jenis Honda yang selalu diletak di depan rumah juga tiada.

"Kami juga gagal menemui kunci rumah serta kunci motosikal mangsa," katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik HRPB, hari ini.

Sementara itu, pasukan forensik sekali lagi membuat siasatan di lokasi kejadian petang ini.

Pasukan berkenaan dilihat tiba di rumah mangsa 3.30 petang dipercayai bagi melakukan siasatan lanjut selepas bedah siasat mempercayai terdapat unsur jenayah berhubung kematian mangsa.

myMetro 1 Mac 2016

0 comments:

Post a Comment