February 16, 2016

Lelaki pukul isteri guna kasut ditahan

Sebahagian rakaman video lelaki pukul isteri menggunakan kasut yang tersebar.

Batu Pahat: Lelaki yang memukul isterinya menggunakan kasut di tepi jalan berhampiran Plaza Tol Ayer Hitam, ditahan polis di kediamannya di Taman Sri Kluang, Kluang kira-kira 7.30 malam semalam.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, penahan itu hasil daripada maklumat orang awam yang mengecam kenderaan lelaki berusia 44 tahun itu.

Menurutnya, siasatan awal mendapati isteri dan anak perempuannya yang berusia 39 dan 17 tahun itu dalam perjalanan dari Kluang ke Johor Bahru.

"Ketika melalui jalan berhampiran Plaza Tol Ayer Hitam, berlaku sedikit perbalahan antara pasangan terbabit. Siatan awal mendapati lelaki terbabit bertindak memukul isterinya kerana membebel disebabkan masalah kewangan, " katanya.

Menurutnya, suspek kini ditahan reman bermula hari ini sehingga Khamis.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan/18A Akta Keganasan Rumah Tangga 1994," katanya.

Dalam kejadian jumaat lalu, tindakan lelaki memukul isterinya menggunakan kasut di tepi jalan berhampiran Plaza Tol Air Hitam menjadiviral di laman sosial.

Video itu turut mencetuskan kemarahan pengguna laman sosial apabila tindakan lelaki terbabit dianggap keterlaluan.

myMetro 16 Februari 2016


'Jangan hukum dia'

Kluang: “Jangan hukum dia sekiranya tidak mengetahui perkara sebenar,” kata seorang lelaki yang mahu dikenali sebagai Azman, 35, berhubung cemuhan orang ramai terhadap tindakan jirannya memukul isteri di jalan berhampiran Plaza Tol Ayer Hitam, Batu Pahat, Jumaat lalu.

Menurutnya, kebanyakan jiran lelaki terbabit secara umumnya mengetahui berhubung penyakit dihidapinya dan sudah biasa dengan sifatnya yang kadangkala bertindak di luar kawalan.

Menurutnya, ada ketika jirannya itu agak peramah dan adakalanya dilanda kemurungan akibat masalah dihadapinya yang tidak diketahui orang lain melainkan keluarganya.

“Kami di sini memang sedia maklum dia sakit dan isterinya yang menjaganya sejak beberapa tahun lalu. Ada ketika dia sihat, tetapi jika tidak sihat, isterinya yang menjaganya di rumah,” katanya.

Menurut Azman, kali terakhir dia berjumpa suami isteri terbabit pada Sabtu lalu selepas rakaman video membabitkan pasangan itu tersebar di media sosial.

Namun, menurutnya, jirannya itu kelihatan seperti biasa dan tidak berkelakuan pelik mahupun bergaduh ketika di rumah selepas video itu tersebar.

“Sepanjang tiga tahun tinggal berjiran, sekali pun saya tidak pernah mendengar mereka bergaduh. Namun, saya tahu adakalanya isterinya terpaksa memberi tumpuan yang lebih kepada suami jika datang ‘angin’ dia,” katanya.

Menurutnya, dia berharap orang ramai tidak memberi tohmahan negatif kepada keluarga terbabit hingga menyebabkan mereka berada dalam keadaan tertekan.

“Sehingga hari ini, isteri dan tiga anaknya tidak balik ke rumah dan mungkin pulang ke kampung mereka di Kemaman, Terengganu,” katanya.

myMetro 17 Februari 2016



0 comments:

Post a Comment