September 21, 2015

Koperal maut ketika sertai konvoi

KEADAAN motosikal Syed Ismail yang terbabas ketika mengambil selekoh di Kilometer 22.2 jalan Besar Ringlet-Sungai Koyan, Cameron Highlands semalam.

KUANTAN – Seorang polis trafik berpangkat koperal meninggal dunia dalam satu kemalangan sewaktu menyertai konvoi program Tangan Bersalaman Kontinjen Pahang 2015 di Kilometer 22.2 Jalan Besar Ringlet-Sungai Koyan, Cameron Highlands pagi semalam.

Syed Ismail Syed Abd. Rahman, 55, yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang dan berasal dari Taman Kempadang Makmur, dekat sini meninggal dunia akibat patah tulang rusuk.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik IPK Pahang, Superintendan Mohamad Noor Yusof Ali berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 9.30 pagi itu, mangsa yang menunggang motosikal Honda VFR sedang menyertai konvoi dalam perjalanan dari Cameron Highlands menghala ke Raub.

“Setibanya di lokasi kejadian, mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas sewaktu mengambil selekoh berhampiran tapak projek Empa­ngan Ulu Jelai, Cameron Highlands.

“Mangsa yang ce­dera parah dihantar ke Hospital Besar Kuala Lipis untuk rawatan lanjut, namun disahkan meninggal dunia pada pukul 12.30 tengah hari,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Kosmo 21 Sep 2015

0 comments:

Post a Comment