December 20, 2014

‘Aku nak pergi jauh’

MANGSA lemas Che Muhamad Anuar terjatuh ke dalam air selepas dipercayai mengalami sawan. FOTO Siti Rohana Idris

Tumpat: “Kamu jangan ikut aku, aku nak pergi jauh,” itu antara kata-kata terakhir Che Muhamad Anuar Che Hassan, 17, yang menjadi mangsa korban terbaru banjir di negeri ini, semalam.

Dalam kejadian jam 7.10 pagi, dia lemas selepas terjatuh ke dalam banjir sedalam 1.4 meter di hadapan rumahnya di Kampung Telok Jering, Pengkalan Kubor, di sini.

Kakaknya, Che Haslina, 21, berkata, sebelum kejadian, adiknya bersama ibu mereka, Kalsom Ismail, 56, sedang berehat di bahagian hadapan rumah.

“Ketika itu, dia tiba-tiba terjatuh ke dalam air dan kami percaya dia diserang sawan.

“Adik mempunyai penyakit sawan sejak setahun lalu, tetapi biasanya ia menyerang sekali dalam tempoh dua atau tiga bulan. Cuma dua minggu kebelakangan ini, ia semakin kerap,” katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Tumpat, di sini, semalam.

myMetro 20 Dis 2014


BANJIR: Remaja lemas depan rumah

Tumpat: Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun menjadi korban banjir terbaru di Kelantan selepas dikatakan terjatuh ke dalam air sedalam kira-kira satu meter di depan rumahnya di Kampung Telok Jering, Pengkalan Kubor, pagi tadi.

Kejadian disedari ibu remaja itu Kalsom Ismail, 56, 7.10 pagi tadi.

Menurut Kalsom, sebelum kejadian anaknya Che Muhamad Anuar Che Hassan, 17, berehat di depan rumah namun tiba-tiba jatuh ke dalam air dipercayai akibat serangan sawan.

Katanya, dia cuba menarik tangan anaknya namun tidak berdaya sebelum mangsa akhirnya lemas.

"Dengan bantuan jiran, kami cuba mencapai tangannya, namun ketika itu dia sudah tidak bernyawa lagi," katanya yang ditemui di bilik mayat Hospital Tumpat, di sini, hari ini.

myMetro 19 Dis 2014

0 comments:

Post a Comment