September 2, 2014

4 dekad nikah hilang begitu saja

MUHAMMAD Ubaidullah menunjukkan gambar ibu saudaranya yang hilang sejak sebulan lalu.

Georgetown: Seorang suami resah apabila isteri menjadi teman hidup sejak 40 tahun lalu hilang tanpa dikesan hampir sebulan lalu selepas keluar dari rumah mereka di Taman Teluk Indah, Prai di sini.

Anak saudara mangsa, Muhammad Ubaidullah Othman, 23, berkata ibu saudaranya Zainab Ali, 60, disedari hilang jam 8 pagi, 4 Ogos lalu selepas keluar dari kediamannya itu.

Ketika itu Zainab, disangka pulang semula ke rumah kerana keluar dalam keadaan sehelai sepinggang tanpa membawa sebarang wang tunai, dokumen pengenalan diri dan pakaian.

Keadaan itu menyebabkan bapa saudaranya Abdul Aziz Akil, 65, terlalu rindu serta bimbang dengan keselamatan isterinya itu.

“Kami tidak tahu apakah tujuan ibu saudara saya keluar kerana tidak meninggalkan sebarang pesanan ke mana destinasinya, ketika itu dia bersahaja terus berjalan meninggalkan rumah dalam keadaan sehelai sepinggang.

“Saya pelik dengan apa yang berlaku kerana, beberapa hari sebelum hilang, ibu saudara saya tidak menunjukkan sebarang gelagat aneh dan semuanya berjalan seperti biasa,” katanya.

Muhammad berkata, dia dan ahli keluarga berusaha mengesan Zainab dengan mencari wanita itu di kawasan berhampiran namun tidak membuahkan hasil.

Mereka yang hampir berputus asa selepas gagal mengesan Zainab, bercadang mendapatkan bantuan pakar rawatan tradisional dalam usaha mencari wanita berkenaan.

“Pasangan itu mempunyai dua anak perempuan berusia 30 dan 35 tahun turut tinggal di rumah sama.

Ibu saudara biasanya akan membantu suaminya di warung mereka di Prai dan kadang-kadang menjaga dua cucunya,” katanya.

Katanya, Abdul Aziz turut membuat laporan sehari selepas Zainab hilang di Balai Polis Prai, namun hingga kini belum mendapat maklum balas daripada pihak berkuasa.

Orang ramai mempunyai maklumat mengenai Zainab Ali diminta menghubungi Abdul Aziz di talian 0164841334 atau balai polis yang berdekatan.

myMetro 2 Sep 2014



0 comments:

Post a Comment