July 31, 2010

Barang dicuri, kereta dibakar

PANDAN PERDANA- Seorang Penyelia Kontraktor Alam Flora kerugian hampir RM3,000 apabila peralatan di dalam kereta dicuri,manakala keretanya dibakar penjenayah dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi semalam.

Mangsa, Mohd Hafizee Yusof, 28, menyedari kejadian tersebut apabila rakannya menghubunginya memaklumkan ada kereta dibakar di tempat letak kereta di Flat 700 Pandan Perdana.

“Sejurus turun dari rumah, saya mendapati kereta Proton Iswara Aeroback warna Kelabu milik saya telah dibakar. Dalam masa yang sama, saya mendapati ada kesan umpil pada bahagian pintu kiri hadapan kereta dan barang seperti sebuah mesin pemotong pokok dan ‘speaker box’ telah hilang.

“Mujurlah penduduk bersama anggota bomba sempat memadamkan kebakaran daripada terus merebak,”katanya.

Katanya lagi, tidak beberapa lama kemudian, penduduk flat berjaya mencekup suspek yang sedang lena tidur di bawah tangki air di flat itu bersama beberapa barang yang disyaki dicuri yang berada di sampingnya.

“Kejadian sebegini bukan pertama kali berlaku di kawasan ini, sebelum ini kejadian yang sama dengan modus operandi yang sama berlaku, kini kejadian yang sama berulang dan menimpa saya, mujurlah suspek berjaya ditahan,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Supt Amiruddin Jamaluddin berkata pihaknya mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut.

“Suspek berusia 30 tahun itu telah diberkas oleh penduduk setempat kemudian diserahkan kepada polis. Suspek akan direman, dalam masa yang sama pihak kami akan menjalankan siasatan lanjut. Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan dan Seksyen 435 Kanun Keseksaan,” katanya.

Sinar Harian
31 Jul 2010

0 comments:

Post a Comment