April 29, 2010

Keluarga mangsa terima kunjungan, simpati

SHAH ALAM: Rumah keluarga Allahyarham Aminulrasyid Amzah, 15, terus menerima kunjungan orang ramai termasuk ahli politik sama ada untuk memberi sumbangan atau memberi kata-kata nasihat. Pada masa sama, pemimpin Barisan Nasional (BN) dan pembangkang sepakat mahu siasatan kes itu dilakukan secara telus tanpa menyebelahi mana-mana pihak.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk T Murugiah, ketika ditemui selepas mengunjungi kediaman mangsa berkata, dia meminta segelintir pihak yang mendakwa remaja yang ditembak mati itu penjenayah supaya menarik balik kenyataan itu bagi membersihkan nama mangsa serta keluarganya.

“Saya harap pihak terbabit tarik balik kenyataan itu kerana ibu mangsa mendakwa dia bukan penjenayah dan masyarakat sekeliling mengenalinya.

“Ibu mangsa cukup tertekan kerana ada pihak yang membuat kenyataan memburukkan nama keluarga mereka dengan mendakwa anaknya seorang penjenayah,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau yang tiba kira-kira jam 12 tengah hari meluangkan masa hampir sejam untuk bertanyakan perkembangan kes kepada ahli keluarga mangsa.

Murugiah, bagaimanapun, menyerahkan kes itu kepada polis kerana yakin siasatan akan dijalankan secara terperinci selepas Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein sendiri memberi jaminan.

myMetro
29 April 2010

0 comments:

Post a Comment