April 29, 2010

'Sudah nasibmu'

MELAKA: Seorang anggota tentera di Taman Tanjung Minyak Utama, Sahrol Isam Alias, 37, merayu orang ramai menghulurkan sumbangan bagi menampung kos ubatan dan harian anaknya sulungnya, Siti Norsyafiqah 13, yang menderita penyakit ketumbuhan otak lebih setahun lalu.

Sahrol Isam berkata, beliau berdepan masalah kewangan apabila menanggung kos susu khas anaknya RM4,200 sebulan tidak termasuk lampin pakai buang, selain perlu menanggung isteri tidak bekerja dan tiga anak yang lain hingga menyebabkan dia menjual dua motosikal bagi menampung kos berkenaan.

Menurutnya, sejak anaknya disahkan menghidap penyakit yang dikesan pada 2 Januari 2009, kehidupan mereka sekeluarga menjadi sukar, malah anaknya itu menjalani sembilan pembedahan di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Katanya, anaknya itu rebah di sekolah kebangsaan Tanjung Minyak selepas kali pertama di serang penyakit berkenaan hingga terpaksa dirujuk ke HKL.

Katanya, anaknya itu koma selama tiga bulan selepas pembedahan, namun kembali sedar tetapi malangnya dia tidak mampu bercakap.

“Hanya sesekali dia merintih kesakitan dan memanggil ayah dan ibu, namun selebihnya hidup sehariannya diuruskan kami anak-beranak termasuk menyedia dan menyuapkan susu khas bagi menggantikan nasi.

“Dia tinggal di HKL selama setahun dan menjalani pembedahan kesembilan pada 18 Jun tahun lalu. Dia dibawa balik ke rumah dan terlantar di atas tilam di ruang tamu, tanpa mampu bergerak,” katanya.

Sahrol Isam berkata, akibat penyakit itu, anaknya gagal meneruskan sesi persekolahan dan tidak mampu menduduki peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) berikutan terlantar di hospital.

Beliau berkata, anaknya pelajar yang aktif dan pernah dilantik menjadi bendahari koperasi dan aktif bermain badminton.

Berikutan beban yang terpaksa ditanggungnya, Sahrol Isam berharap ada pihak sudi menghulurkan bantuan bagi meringankan bebannya.

Katanya, anaknya menjalani rawatan susulan di HKL berikutan sampel tisu anaknya diambil pada 13 April lalu dengan keputusan dijangka pada 30 April ini. Orang ramai yang mahu menghulur sumbangan, boleh berbuat demikian dengan menyalurkan bantuan melalui akaun Maybank isteri beliau, Ruzainawati Aziz 15410109403 atau menghubunginya di talian 017-6544616.

myMetro
29 April 2010

0 comments:

Post a Comment