March 11, 2016

Tiga minit jerut tedung selar empat meter

Anggota bomba bersama ular tedung selar sepanjang hampir empat meter yang ditangkap di Kampung Kuah, Langkawi. - Foto HAMZAH OSMAN

Langkawi: Ular tedung selar sepanjang hampir empat meter berjaya ditangkap anggota bomba di sebuah rumah di Kampung Kuah di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian 9.15 pagi itu reptilia berbisa terbabit dikesan cuba memasuki rumah Siti Sapedah Hussain, 63, dan jirannya melaporkan kepada bomba.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Ayer Hangat, Pegawai Bomba Kanan II Bahadun Ibrahim berkata, pihaknya menerima laporan pada 9.18 pagi.

“Seorang pengadu dikenali sebagai Marzuki datang ke balai membuat laporan mengenai ular tedung selar di rumah wanita itu

“Enam anggota bersama sebuah jentera dikejarkan ke lokasi kejadian untuk menangkap ular terbabit yang panjangnya hampir empat meter," katanya di sini.

Beliau berkata, anggota bomba mengambil masa kira-kira tiga minit untuk menangkap ular tedung selar itu menggunakan penjerut dan akan diserahkan kepada Jabatan Perlindungan Hidupan Liar Dan Taman Negara (PERHILITAN).

myMetro 10 Mac 2016




0 comments:

Post a Comment