January 5, 2016

Terus panjat doa anak ditemui


Shah Alam: “Sudah lebih dua minggu anak saya hilang dan saya tidak putus-putus berdoa supaya dia ditemui, malah memohon rakyat negara ini sama-sama mendoakan keselamatannya,”kata ibu kepada Nor Azimah Ibrahim, 30-an (gambar) yang hilang di Madinah sejak 19 Disember lalu.

Dia yang hanya mahu dikenali sebagai Zamhani berkata, walaupun belum ada perkembangan terkini mengenai berita kehilangan anaknya, namun dia sekeluarga terus berusaha mencari Nor Azimah.

Menurutnya, suaminya Ibrahim Abdul Rahman, 54, masih berada di Madinah mencari bersama-sama pihak berkuasa negara itu dan dia sekeluarga terus berdoa supaya anak sulung daripada 11 beradik itu ditemui dalam keadaan selamat.

“Suami masih berada di sana mencari anak di pelbagai tempat dan saya yakin anak masih selamat.

“Ibu mana yang tidak sayangkan anak dan kami sekeluarga terasa kehilangannya,”katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Nor Azimah didapati hilang selepas ke Masjid Nabawi sementara ibu bapanya yang turut membuat umrah melakukan ziarah tempat bersejarah di Madinah.

Sekembali daripada ziarah, ibu dan bapanya mendapati anaknya itu sudah tiada dan usaha menjejaki di masjid juga gagal.

Pada hari kejadian Nor Azimah dipercayai berada dalam keadaan tidak sihat.

Usaha menjejaki Nor Azimah kini diperluaskan di semua lokasi tumpuan awam termasuk hospital yang mungkin dikunjungi ibu tunggal berkenaan.

Jurucakap Konsulat Malaysia di Jeddah menyatakan pencarian dilakukan dengan kerjasama pihak berkuasa Arab Saudi serta komuniti di Jeddah dan Madinah.

Sementara itu, Zamhani mengucapkan terima kasih kepada semua pihak termasuk Konsulat Malaysia yang turut sama membantu.

myMetro 4 Jan 2016

0 comments:

Post a Comment