November 9, 2015

Jumpa mayat budak lemas

MAYAT mangsa dibawa ke tebing untuk dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar. FOTO Zuliaty Zulkiffli 

Alor Setar: Mayat kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun yang lemas di Sungai Kubang Rotan, Kuala Kedah, malam tadi ditemui kira-kira 100 meter dari lokasi kejadian, pagi tadi.

Dalam kejadian 10.50 pagi, mayat mangsa Mohd Wafi Abu Bakar ditemui dalam keadaan tertiarap di bawah rimbunan pokok buluh.

Komander Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Penolong Penguasa Bomba Abdul Razak Ahmad berkata, operasi disertai 25 anggota termasuk Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA), 19 anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan polis serta penduduk.

Katanya, anggota PPDA kemudian menemui mayat kanak-kanak itu di bawah rimbunan pokok buluh dalam keadaan tertiarap.

"Mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, bagi tindakan lanjut," katanya.

myMetro 8 November 2015


Murid tahun 3 mati lemas

ANGGOTA pasukan mencari dan menyelamat mengangkat mayat Muhammad Wafi yang ditemui mati lemas di Sungai Kubang Rotan, Alor Setar semalam.

ALOR SETAR – Kegembiraan dua kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun mandi di Sungai Kubang Rotan yang terletak berhampiran rumah mereka di Taman Flora, Kuala Sungai di sini berakhir dengan tragedi apabila salah seorang daripadanya mati lemas akibat dihanyutkan arus deras kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 petang kelmarin itu, mangsa, Muhammad Wafi Abu Bakar, pelajar tahun tiga Sekolah Kebangsaan Alor Janggus dikatakan terkapai-kapai dan tenggelam timbul sebanyak dua kali sebelum hilang di dalam sungai.

Rakan mangsa yang turut mandi dikenali sebagai Mohd. Adam Syafiq, 9, bagaimanapun sempat menyelamatkan diri dengan berenang ke tebing sungai.

Mayat Muhammad Wafi ditemui oleh anggota bomba tersangkut pada lumpur di dasar sungai dengan kedalaman kira-kira tiga meter berdekatan pokok buluh di tebing sungai.

Lokasi mangsa lemas dan tempat ditemui adalah pada jarak kira-kira 100 meter.

Kosmo 9 Nov 2015

0 comments:

Post a Comment