October 31, 2014

'Hati saya tersentuh'

Rawang: "Hati saya tersentuh setiap kali tengok budak-budak ini yang kematian ibu bapa, ada yang merayau dan tiada tempat tinggal. Itulah sebab saya buka pusat ini," kata Mazliza Abu Bakar yang mengasaskan Rumah Amal Baitul Fitrah dan Qasih di Country Home, di sini, sejak 2008.

Menurutnya, ketika itu dia hanya bekerja menguruskan jenazah orang Islam.

"Pada mulanya saya ambil seorang dua orang saja, lama-lama semakin ramai.

"Ada kanak-kanak tiada saudara-mara melainkan ibu bapa mereka saja. Saya rasa, jika saya tidak ambil, apa akan jadi pada masa depan mereka nanti.

"Atas rasa simpati dan tanggungjawab, saya mengambil mereka dengan menempatkannya di dua rumah iaitu untuk kanak-kanak lelaki dan perempuan," katanya, semalam.

myMetro 24 Okt 2014

0 comments:

Post a Comment