August 22, 2014

Kanak-kanak lemas jatuh dalam kolam

Kuala Lumpur: Kegembiraan seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun untuk pergi mandi-manda bersama rakan di kolam renang di sebuah kondominium berdekatan Taman Melati, Setapak, di sini berakhir tragedi apabila dia lemas, petang kelmarin.

Dalam kejadian pada jam 5.40 petang itu, mangsa, Fatehah Abdul Rahim dipercayai terjatuh ke dalam kolam renang dewasa sebelum lemas.

Keluarga mangsa yang enggan dikenali berkata, rakan mangsa yang terlihat kejadian itu segera meminta pertolongan penduduk kondominium yang kebetulan berada di lokasi kejadian.

Beberapa penghuni cuba membantu mangsa dengan memberikan bantuan pernafasan namun gagal.

“Mangsa tinggal di kawasan lain namun anak bongsu daripada lima beradik itu ke kondominium itu untuk berjumpa dan mandi di kolam renang terbabit bersama beberapa orang rakannya yang menetap di kondominium terbabit,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Kuala Lumpur, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Nor Azman Muhamad Yusuf berkata, pihaknya sudah menerima laporan mengenai kejadian yang berlaku dan kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut.

myMetro 22 Ogos 2014

0 comments:

Post a Comment