December 28, 2013

Pelajar lelaki ditemui lemas di Tuaran, bapa hilang

KOTA KINABALU 27 Dis. - Seorang remaja lelaki berusia 15 tahun ditemui lemas manakala bapanya masih hilang, dalam kejadian di pantai Kampung Lok Nunuk, Tuaran, dekat sini tengah hari tadi.

Mayat Dickly Mojinis, pelajar tingkatan tiga, ditemui pada pukul 3.25 petang tidak jauh dari lokasi dia dilapor tenggelam ketika mandi bersama-sama anggota keluarganya, kata Ketua Polis Daerah Tuaran, Deputi Supritendan Abdul Fuad Abdul Malik.

Menurut Abdul Fuad, usaha mencari dan menyelamat bapa remaja itu, Mojinis Langkum, 40, masih diteruskan.

"Sehingga 5 petang ini, kita masih belum dapat mengesan mangsa yang turut dikhuatiri lemas," katanya.

Beliau berkata, bapa mangsa dilapor tenggelam ketika cuba menyelamatkan anaknya itu. - BERNAMA

27 Dis 2013


Mayat bapa mangsa lemas ditemui

KOTA KINABALU 28 Dis. — Selepas hampir 12 jam hilang di laut, mayat Mojinis Langkum, 40, yang lemas ketika cuba menyelamatkan anaknya semasa mandi bersama-sama anggota keluarga semalam, ditemui kira-kira 500 meter dari tempat kejadian tengah malam tadi.

Mayat mangsa yang berseluar pendek putih hitam tanpa baju, ditemui terapung di pantai Kampung Lok Nunuk, Tuaran, dekat sini pukul 12.10 tengah malam.

Semalam, mayat anaknya, Dickly Mojinis, pelajar tingkatan tiga, ditemui pada pukul 3.25 petang tidak jauh dari lokasi dia dilapor tenggelam.

Ketua Polis Daerah Tuaran DSP Abdul Fuad Abdul Malik ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Sementara itu, Ketua Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah Mohd Affendy K Ramin berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 12.30 tengah hari dan 18 anggota dikerah ke tempat kejadian menggunakan dua bot dan tiga kenderaan utiliti.

Ketua Penguat Kuasa Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Daerah Kota Kinabalu Kapten Maritim Zin Azman Md Isa dalam kenyataan berkata, pihaknya mengaktifkan operasi mencari dan menyelamat sekitar 1.40 tengah hari selepas menerima laporan melalui talian MERS 999.

Beliau berkata, cuaca tidak menentu dengan keadaan laut yang diramal sedikit bergelora amat tidak sesuai untuk sebarang aktiviti di tepi pantai.

Sehubungan itu, Zin Azman berkata faktor keselamatan perlu diutamakan sekiranya ingin melakukan aktiviti riadah dan perkelahan. - BERNAMA

29 Dis 2013

0 comments:

Post a Comment