September 30, 2010

Pasangan dadah

KUALA LUMPUR: Sepasang kekasih berusia lingkungan 20-an ditahan dalam satu operasi khas pencegahan dadah di sebuah rumah teres di Salak South Garden, di sini, kelmarin.

Dalam operasi yang dilakukan pegawai termasuk anggota dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields kira-kira jam 12 tengah hari itu, kedua-dua suspek berkenaan dikatakan sedang berehat dalam sebuah bilik di rumah itu.

Ketua Polis Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid berkata pemeriksaan lanjut menemui beberapa bungkusan plastik lutsinar berisi beberapa biji pil dipercayai dadah.

“Selain beberapa pil jenis ‘Ecstasy’, polis turut menemui lebih 200 pil dipercayai Eramin 5 dalam rumah suspek dan nilai rampasan dianggarkan melebihi RM4,000,” katanya.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan identiti kedua suspek mendapati lelaki berkenaan berusia 24 tahun dan bekerja sebagai penjual ubatan herba dan hasil ujian air kencing mendapati positif dadah manakala teman wanitanya yang berusia 22 tahun dan penuntut sebuah institut pengajian tinggi (IPT) di ibu kota negatif ujian air kencingnya.

myMetro
30 Sep 2010

0 comments:

Post a Comment