November 20, 2014

Maut kerana tanah


Sri Aman: Seorang pesara tentera maut selepas kepalanya terhantuk pada kayu dalam pergaduhan membabitkan pembelian tanah di Chendong Selepong Jagu, di sini, pagi tadi.

Mangsa Chalik Tinggi, 59, disahkan meninggal dunia pada jam 10 pagi selepas 24 jam menerima rawatan di Hospital Sri Aman (HSA) akibat cedera parah di kepala.

Sumber berkata, kejadian berlaku pada jam 10 pagi kelmarin apabila suspek berusia 57 tahun bertandang ke rumahnya sebelum tercetus pergaduhan.

"Sebelum itu, suspek mencetuskan konflik berhubung hasrat untuk membeli tanah sawah dengan isteri mangsa namun dihalang. Tindakan itu menyebabkan suspek naik angin dengan mengambil racun lalu menyembur pada tanaman milik mangsa.

"Bagaimanapun, perbuatan suspek disedari mangsa menyebabkan lelaki itu tidak berpuas hati lalu bertandang ke rumahnya. Ketika itulah tercetus pergaduhan sebelum mangsa terjatuh menyebabkan kepalanya terkena kayu berhampiran rumahnya," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sri Aman Deputi Superintendan Mat Jusoh Mohammad ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu.

myMetro 20 Nov 2014


0 comments:

Post a Comment