June 28, 2013

Warga emas ditemui mati rentung

KELIHATAN anggota bomba sedang bertungkus lumus memadamkan kebakaran di kediaman mangsa.

TENOM: Seorang wanita warga emas mati rentung dalam insiden kebakaran membabitkan sebuah rumah kayu satu tingkat di Kampung Kalibata Baru, Kuala Tomani di sini malam semalam.

Dalam insiden berlaku kira-kira jam 10 malam itu, mangsa dikenali sebagai Rampoi Apon, 85, ditemui rentung di bahagian belakang rumah terbabit dan dipercayai gagal menyelamatkan diri ketika kejadian kebakaran berkenaan.

Difahamkan ketika kejadian itu, mangsa bersama empat lagi ahli keluarganya sedang tidur sebelum berlaku insiden letupan dari kawasan dapur yang terletak di bahagian belakang rumah berkenaan.

Pegawai Perhubungan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, Mohd Affendy K Ramin berkata pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 10.23 malam dan sepasukan anggota telah digegaskan ke lokasi insiden.

“Sebuah jentera dengan kekuatan enam anggota dikerahkan ke lokasi kejadian untuk operasi memadamkan api.

“Kebakaran itu membabitkan sebuah rumah jenis sementara dan hasil pemeriksaan difahamkan seorang wanita telah terkorban dalam kejadian terbabit,” katanya.

Menurut beliau, mayat mangsa telah dibawa ke hospital berdekatan bagi tindakan lanjut sementara punca dan jumlah kerugian masih dalam siasatan.

Utusan Borneo 27 Jun 2013

0 comments:

Post a Comment