July 30, 2012

Polis tahan wanita berhubung kes baling bahan letupan



NIBONG TEBAL - Polis percaya berjaya menyelesaikan kes sebuah rumah di Taman Tang Ling, Simpang Ampat dekat sini dibaling dengan bahan letupan sehingga menyebabkan seekor anak anjing terbunuh selepas menahan seorang wanita Sabtu lepas.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan Supt Shafien Mamat berkata wanita berusia 44 tahun itu ditahan kira-kira 10 pagi di rumahnya di Simpang Ampat.

"Kejadian membaling letupan itu berlaku pada pukul 3.30 pagi ketika mangsa seorang wanita berusia 46 tahun sedang tidur...kejadian itu menyebabkan anak anjing mangsa yang berada di luar rumah mati," katanya kepada pemberita di  sini hari ini.

Katanya, siasatan forensik mendapati bahan letupan itu diperbuat daripada gumpalan mercun bola yang banyak sehingga menghasilkan percikan api dan bunyi sangat kuat. Shafien berkata, siasatan awal mendapati kejadian itu berpunca  daripada kegagalan membayar hutang. - Bernama

30 Jul 2012



Anjing mati kena mercun bola
NIBONG TEBAL - Angkara pertikaian hutang RM6,000 antara dua rakan, seekor anak anjing menjadi korban letupan mercun bola yang dibalingkan ke sebuah rumah di Taman Tang Ling, Simpang Ampat dekat sini baru-baru ini.

Kejadian pada pukul 3.30 petang Jumaat lalu bukan saja menakutkan penghuni rumah yang gagal membayar hutang malah turut menggemparkan penduduk lain di seluruh taman itu yang mulanya menyangka letupan tersebut berpunca daripada ledakan bom.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan (SPS), Superintendan Shafien Mamat berkata, polis mulanya menerima maklumat terdapat kejadian letupan bom di halaman sebuah rumah di Taman Tang Ling

"Sepasukan polis bergegas ke tempat kejadian sebelum siasatan mendapati bunyi letupan kuat yang disangka bom sebenarnya letupan segumpal mercun bola.

"Akibat letupan kuat tersebut, seekor anak anjing milik penghuni rumah terbabit mati dipercayai terkena percikan api daripada mercun tersebut," kata beliau.

Kosmo 31 Jul 2012

0 comments:

Post a Comment