April 30, 2010

Mati angkara lembu

BAHAU: Seorang penoreh getah Orang Asli terbunuh selepas motosikal yang ditunggangnya bertembung dengan sebuah kereta di Kilometer 7, Jalan Bahau-Tampin, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam, Khairul a/k Moi, 34, yang tercampak ke atas jalan cedera parah di kepala dan badan mati serta-merta di tempat kejadian.

Kereta Proton Wira dipandu lelaki berusia 29 tahun itu dikatakan cuba mengelak lembu melintas jalan lalu masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan motosikal ditunggang mangsa yang turut terbakar selepas nahas.

Jurucakap polis berkata, sepasukan anggota polis yang menerima aduan mengenai kejadian itu bergegas ke lokasi untuk melakukan siasatan.

“Siasatan awal, mangsa menunggang motosikal dari Tampin ke Bahau, manakala kereta Proton Wira itu dari arah bertentangan.

“Tiba di tempat kejadian, pemandu kereta itu dikatakan cuba mengelak seekor lembu yang berada di atas jalan menyebabkannya masuk ke laluan bertentangan lalu bertembung dengan motosikal mangsa,” katanya di sini, semalam.

Beliau berkata, pemandu kenderaan yang terbabit dengan mangsa membuat laporan polis tidak lama selepas itu dan diambil keterangan bagi membantu siasatan.

Menurutnya, polis masih menjalankan siasatan lanjut mengenai kejadian itu dan meminta saksi supaya tampil untuk menyalurkan maklumat.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Jempol untuk dibedah siasat dan sudah dituntut ahli keluarga.

Orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jempol di talian 06-4544999 atau balai polis berhampiran.

myMetro
30 April 2010

0 comments:

Post a Comment