January 23, 2016

Budak maut nahas tiga kereta

SATU daripada tiga kenderaan yang terbabit dalam kemalangan. FOTO ihsan pembaca

Kuantan: Kanak-kanak lelaki berusia empat tahun maut dalam kemalangan membabitkan tiga kereta di persimpangan Cengkih Jalan Pintasan Kuantan-Pelabuhan, di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian 8.15 pagi itu, mangsa, Muhammad Khairul Irfan Mohd Khairul Amry maut di tempat kejadian akibat parah di kepala.

Jurucakap polis berkata, mangsa menaiki kereta jenis Perodua Myvi yang dipandu ibunya dan dalam perjalanan dari arah Lapangan Terbang Sultan Haji Ahmad Shah menghala ke Semambu.

"Sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dari arah bertentangan terbabas dan masuk ke laluan mangsa sebelum bertembung dengan kereta yang dinaiki mangsa dan sebuah kereta lain.

"Pertembungan itu menyebabkan mangsa yang duduk di bahagian penumpang hadapan tersepit dan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Ibu mangsa cedera ringan dan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk menerima rawatan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1)Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Difahamkan, mangsa yang juga anak anggota polis Unit Peronda Polis (MPV) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan akan dikebumikan di Kampung Aur Telong, Bachok, Bachok selepas proses bedah siasat di HTAA.

myMetro 22 Jan 2016


Anak polis maut kemalangan

KUANTAN – Seorang kanak-kanak berusia empat tahun maut dalam kemalangan membabitkan tiga kenderaan di persimpangan Cengkih Jalan Pintasan Kuantan di sini, pagi semalam.

Ketika kejadian pada kira-kira jam 8.15 pagi itu, mangsa, Muhammad Khairul Irfan Mohd Khairul Amry maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata, tiga pemandu termasuk ibu kanak-kanak tersebut, Nor Fariha Ahmad, 30, mengalami kecederaan dan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk rawatan lanjut.

Menurutnya, mayat mangsa turut dihantar ke hospital sama untuk bedah siasat sebelum jenazahnya dituntut keluarga untuk dikebumikan.

“Siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila sebuah kenderaan dari arah Semambu menghala ke Lapangan Terbang Sultan Haji Ahmad Shah terbabas sebelum masuk laluan bertentangan dan bertembung dengan kenderaan dinaiki mangsa serta sebuah lagi kereta.

“Akibat kemalangan itu, mangsa  yang duduk di tempat duduk penumpang bahagian hadapan mengalami kecederaan parah dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya kepada pemberita ketika dihubungi di sini, semalam.

Abdul Aziz berkata, siasatan di lokasi mendapati kemalangan berlaku di laluan lurus dalam keadaan cuaca hujan.

Difahamkan, mangsa yang juga anak seorang anggota polis Unit Peronda Polis (MPV) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan akan dikebumikan di Kampung Aur Telong, Bachok, Kelantan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1)Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sinar Harian 23 Januari 2016



0 comments:

Post a Comment