May 21, 2016

Derita setengah jam tersepit


Anggota bomba berusaha mengeluarkan mangsa

PANTAI REMIS - Anggota Bomba dan Penyelamat Pantai Remis terpaksa mengambil masa selama setengah jam untuk mengeluarkan seorang pemandu lori yang terlibat dalam kemalangan di hadapan pasaraya Billion di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5.50 pagi itu, pemandu lori yang membawa muatan ikan itu tersepit di bahagian pemandu apabila lori dipandunya merempuh treler dari belakang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Pantai Remis, Amir Ahmad berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 5.59 pagi.

“Anggota bomba segera bergegas ke tempat kejadian dan mendapati mangsa yang berusia 20-an cedera dan tersepit di bahagian tempat pemandu.

“Anggota bomba mengambil masa kira-kira setengah jam untuk mengeluarkan mangsa yang mengalami kecederaan di bahagian dada dan kaki sebelum diserahkan kepada ambulans,” katanya.

Menurutnya, kelindan lori berkenaan yang juga berusia 20-an sempat keluar untuk menyelamatkan diri dan tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Kemalangan dikatakan berlaku apabila mangsa yang cedera tidak sempat mengelak lalu merempuh lori treler yang membawa muatan besi di hadapannya.

“Setelah operasi menyelamat selesai kami menyerahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Wartawan Sinar Harian
15 Mei 2016


0 comments:

Post a Comment