April 1, 2014

Terkedu jumpa mayat dalam longkang

Mayat yang dijumpai pelajar dalam longkang.

Seorang pelajar terkedu apabila menemui mayat di dalam longkang berhampiran asrama penginapannya.

BUKIT GAMBIR - Seorang pelajar universiti di sini terkejut apabila menemui seorang lelaki di dalam longkang.

Pelajar yang tidak ingin mendedahkan namanya itu berkata, pada mulanya dia terdengar bunyi dentuman dari arah tempat letak kereta di asrama penginapan universiti berkenaan pada kira-kira jam 11 malam.

“Kemudian saya turun dan terkejut kerana melihat seorang remaja lelaki terduduk dalam longkang, saya rasa dia bukan jatuh kerana keadaannya seperti elok saja iaitu dalam keadaan terduduk.

“Pada ketika itu saya dapati dia masih hidup tapi seolah-olah sesak nafas, dan kemudiannya saya bergegas untuk melaporkannya kepada pengurus tempat penginapan kami,” katanya.

Namun setibanya semula ke tempat kejadian, didapati lelaki berkenaan sudah tidak bergerak lagi.

“Sepanjang berada di universiti ini, ia adalah kejadian pertama kali dan bertambah aneh apabila kebanyakan pelajar di sini langsung tidak mengenali mangsa, kami sendiri hairan.

“Kami harap misteri ini dapat diselesaikan kerana ini adalah tempat pengajian,” katanya.

Pihak keselamatan universiti tersebut kemudiannya menghubungi anggota polis kira-kira jam 12 tengah malam.

Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Supritendan Ismail Idris berkata, beberapa titisan darah ditemui berhampiran dengan longkang di lokasi kejadian.

“Sehingga kini pihak kami masih belum mengenal pasti identiti mangsa kerana tiada sebarang pengenalan diri dijumpai,” katanya.

Pemeriksaan awal menunjukkan lelaki berkenaan mengalami patah tulang betis serta luka di bahagian hidung dan dagu.

Selain itu, telinganya juga mengalami pendarahan apabila mayat berkenaan ditemui.

“Kami masih mencari sebarang kemungkinan dalam penyiasatan ini dan saksi yang juga pelajar memang ada mendengar dentuman kira-kira jam 11.30 malam berdekatan lokasi kejadian.

“Sehingga kini kita masih mengklasifikasikan kes sebagai kematian mengejut, dan kita akan melihat laporan bedah siasat,” katanya.

Sinar Harian 1 Apr 2014


Siswa ditemui mati dalam longkang dipercayai murung

Georgetown : Polis mengesahkan lelaki ditemui mati di dalam longkang berhampiran asrama Desasiwa Restu, Universiti Sains Malaysia (USM) di sini, kelmarin, berpunca akibat kemurungan.

Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut Superintendan Ismail Idris berkata, berdasarkan siasatan mangsa adalah mahasiswa tahun empat universiti berkenaan dalam jurusan farmasi.
Beliau berkata, mangsa berusia 23 tahun dan berasal dari Lahat, Ipoh, Perak dan tinggal bersebelahan asrama lelaki berhampiran dengan lokasi mayatnya ditemui.

“Siasatan dijalankan mendapati tidak ada saksi melihat kejadian dan melainkan maklumat dari rakan asrama mengatakan mangsa kelihatan murung sejak empat hari lalu.

“Mangsa dipercayai mengalami masalah peribadi dan kerap memencilkan diri sebelum mayatnya ditemui dalam longkang berhampiran tempat letak motosikal,” katanya.

Ismail berkata, berdasarkan siasatan di tempat serta pemeriksaan oleh pakar Forensik Hospital Pulau Pinang (HPP) mangsa dipercayai terjatuh dari ketinggian 22 meter.

Pihaknya tidak menolak kemungkinan mangsa jatuh di atas tanah berhampiran longkang sebelum tergolek ke dalam longkang berikutan kawasan berkenaan curam.

“Pemeriksaan dilakukan menemui lumut di kaki mangsa selain kesan tapak kaki di atas bumbung bangunan membuktikan mangsa terjun dari tempat berkenaan.

“Hasil bedah siasat mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat kecederaan teruk selepas jatuh di tempat tinggi dan tidak mempunyai sebarang unsur jenayah,” katanya.

Kes diklasifikasi sebagai kematian mengejut dan siasatan diteruskan untuk merakam percakapan rakan dan keluarga mangsa.

Dalam kejadian itu seorang pengawal keselamatan menemui mayat seorang lelaki tanpa identiti di dalam longkang di sebuah asrama lelaki berhampiran tempat letak motosikal.

myMetro 2 Apr 2014

0 comments:

Post a Comment