May 5, 2016

Tahanan mati tergantung dalam lokap

Muhammad Apendy Issahak
apendy@hmetro.com.my

Ipoh: Seorang tahanan ditemui mati dipercayai menggantung diri dalam lokap Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sungai Siput, dekat sini, tengah hari tadi.

Kejadian 12.10 tengah hari itu disedari anggota polis yang membuat rondaan rutin di lokap berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Perak Datuk Hasnan Hassan berkata, tahanan lelaki berusia 39 tahun itu ditemui tergantung menggunakan baju T yang dibekalkan kepadanya.

"Orang yang ditahan itu didapati sudah tidak bernyawa dan pegawai perubatan Hospital Sungai Siput yang tiba di tempat kejadian mengesahkan lelaki itu sudah meninggal dunia.

"Inkuiri juga sudah dibuat oleh koroner Mahkamah Majistret Sungai Siput dan mayat dihantar ke hospital untuk bedah siasat,” katanya dalam kenyataan di sini, malam ini.

Hasnan berkata, tiada kecederaan lain ditemui pada badan tahanan itu dan ketika kejadian, lelaki dari Sungai Siput dan berstatus duda itu berada berseorangan dalam lokap.

"Dia ditahan polis Salak Baru, Sungai Siput, Isnin lalu mengikut Seksyen 3(1) Akta Penagihan Dadah. Kes disiasat Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Kuala Kangsar dan direman mulai semalam hingga 16 Mei ini," katanya.

Menurutnya, tahanan itu juga mempunyai empat rekod kesalahan lampau membabitkan kes dadah dan setakat ini, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.

myMetro 5 Mei 2016

0 comments:

Post a Comment