May 6, 2016

Peserta Pencetus Ummah 2015 meninggal dunia

ABDUL Zaid Abdul. FOTO fail NSTP

Norasikin Daineh
norasikin_daineh@hmetro.com.my

Tawau: Peserta Pencetus Ummah 2015, Abdul Zaid Abdul, 31, meninggal dunia di kediamannya di Kampung Tanjung Batu Laut, dekat sini, kira-kira 9 pagi tadi.

Bapanya, Abdul Sabadin, 71, berkata, anak keempatnya itu disahkan meninggal dunia di Hospital Besar Tawau selepas ditemui dan didapati dalam keadaan lemah di biliknya.

"Ketika itu dia sudah dalam keadaan lemah dan sesak nafas lalu kami bergegas bawa ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Fatimah Zahrah Abdul Syukur, 29, dan anak perempuan, Dhia Zahra yang berusia 15 bulan.

Allahyarham dijangka akan dikebumikan petang ini di tanah perkuburan Pasir Putih selepas adik beradik yang lain tiba.

myMetro 5 Mei 2016


Pencetus Ummah Zaid meninggal dunia

PEMENANG tempat ketiga program Pencetus Ummah (PU) 2015, Abdul Zaid Abdul atau PU Zaid, 31, meninggal dunia setelah mengalami sesak nafas, pagi tadi, lapor sebuah portal berita tempatan.

Bapanya, Abdul Sabadin, 72, berkata sekitar jam 8.30 pagi tadi, PU Zaid sempat bersarapan di rumah di Kampung Pukat, Tanjung Batu, Tawau bersama ahli keluarga lain.

"Selepas sarapan, dia ke tandas dan sebaik keluar dia kelihatan lemah dan nafasnya tercungap-cungap.

"Kami kemudian mengejarkannya ke Hospital Tawau namun sebaik tiba, doktor mengesahkan dia sudah meninggal dunia," katanya.

Difahamkan, Allahyarham pernah menghidap jangkitan kuman pada paru-paru sebelum ini.

Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Pasir Putih, di sini, petang ini.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Fatimah Zahrah Abdul Syukur, 29, dan seorang cahaya mata perempuan, Dhia Zahrah, berusia setahun setengah.

Wartawan Sinar Harian
5 Mei 2016




0 comments:

Post a Comment