May 23, 2016

Maut kepala terhantuk batu

Anggota bomba mengangkat mayat mangsa untuk dibawa ke Hospital Bentong.

BENTONG - Seorang lelaki Orang Asli maut setelah motosikal ditunggangnya terbabas sebelum terjatuh ke dalam sungai, di sini kelmarin.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, mangsa, Johari Perang, 28, yang beralamat di Kampung Sungai Gabong, di sini, dipercayai keluar dari rumahnya pada kira-kira jam 10 pagi.

Menurutnya, siasatan awal mendapati ketika kejadian, mangsa sedang menunggang motosikal dari arah Bentong ke arah Kampung Gabong, Chamang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, motosikal mangsa terbabas dan jatuh dalam sungai ketika lalu di jambatan.

“Kepalanya dipercayai terhentak pada objek (batu) dan mangsa meninggal dunia di lokasi akibat kecederaan serius,” katanya kepada pemberita ketika dihubungi, di sini.

Mohamad Mansor berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Bentong untuk bedah siasat.

Kes disiasat di bawah Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bentong, Zainal Abidin Nong Chick berkata, pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu pada kira-kira jam 10.46 pagi dan sekumpulan pegawai serta anggota bergegas ke lokasi kejadian.

“Mangsa berada dalam sungai bawah jambatan bersama sebuah motosikal dengan anggaran ketinggian lima meter dari paras jambatan dan mangsa dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

Wartawan Sinar Harian
23 Mei 2016

0 comments:

Post a Comment