May 8, 2016

Ajal balik kerja

Fardy Bungga
am@hmetro.com.my

Ampang: Seorang remaja perempuan berusia 18 tahun maut digilis treler selepas motosikal yang ditunggangnya terbabas di lebuh raya MRR II Susur Pandan Jaya, jam 1.47 pagi tadi.

Dalam kejadian itu, mangsa difahamkan menunggang motosikal sambil dibonceng rakan sekerjanya pulang dari tempat kerja mereka di sebuah pusat beli belah di Keramat menuju ke Pandan Indah.

Bagaimanapun, sebaik sampai di lokasi kejadian, mangsa dipercayai cuba mengelak sebuah kenderaan dihadapan menyebabkannya hilang kawalan dan terjatuh di atas jalan sebelum digilis oleh treler yang bergerak dari arah sama.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata, mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pasukan paramedik yang tiba untuk memberi bantuan.

Katanya, rakan mangsa yang juga berusia 18 tahun hanya mengalami cedera ringan dan polis sudah mengambil keterangan daripada pemandu lori treler terbabit untuk membantu siasatan.

myMetro 8 Mei 2016


Terkedu rakan ajal depan mata

ANGGOTA polis di lokasi kejadian.

Ampang: Seorang remaja perempuan terpaku sejurus melihat rakannya maut digilis treler di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) susur Pandan Jaya di sini.

Dalam kejadian jam 1.47 pagi semalam, mangsa perempuan berusia 18 tahun itu dikatakan menunggang motosikal bersama rakannya untuk pulang ke rumah di Pandan Indah di sini, selepas tamat bekerja.

Difahamkan kemalangan berlaku ketika mangsa cuba mengelak sebuah kenderaan di hadapan menyebabkan dia hilang kawalan dan terjatuh di atas jalan.

Sebuah treler yang bergerak dari arah sama gagal mengelak sebelum menggilis mangsa.

Pemandu treler itu bagaimanapun tidak menyedari kemalangan yang berlaku dan meneruskan perjalanan sebelum dikejar oleh sebuah kenderaan lain.

Pemandu treler berusia 33 tahun itu kemudian segera membuat laporan polis.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata, mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi.

myMetro 9 Mei 2016



0 comments:

Post a Comment