April 19, 2016

Pelajar UiTM maut, kereta dipandu rakan rempuh tembok

Mayat mangsa ditutup dengan kain sebelum di hantar ke Hospital Dungun.

DUNGUN - Seorang pelajar UiTM Dungun, Nur Mastura Basiron, 20 maut dalam satu kemalangan jalan raya di Jalan Pantai Teluk Bidara, di sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.00 pagi, kenderaan yang dipandu rakan mangsa, Mohamed Mustaqim Mohamad Apandi , 20 terbabas dan terlanggar tembok pagar sebuah inap desa.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superitendan Ahmad Zailani Yaacob berkata, ketika kejadian mangsa bersama rakan yang memandu kereta jenis Proton Iswara dalam perjalanan dari UiTM Dungun ke Bandar Dungun.

"Ketika tiba di lokasi kejadian, kereta yang dipandu Mohamed Mustaqim hilang kawalan dan terlanggar tembok pagar sebuah inap desa.

"Perlanggaran itu menyebabkan mangsa yang berada di tempat duduk penumpang hadapan mengalami kecederaan parah di kepala dan meninggal dunia serta-merta di lokasi.

"Pemandu kenderaan turut mengalami kecederaan parah di kepala dan patah tangan kiri," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, mayat mangsa yang beralamat di kampung Cheras Baru, Kuala Lumpur itu dihantar ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk tujuan bedah siasat.

"Berdasarkan bedah siasat yang dilakukan oleh pegawai perubatan punca kematian disebabkan kecederaan parah di bahagian kepala.

"Bagaimanapun, siasatan lanjut berhubung kes kemalangan ini masih dijalankan.

"Berdasarkan siasatan di lokasi kejadian di dapati jalan lurus dan kering, manakala cuaca baik serta gelap tanpa lampu jalan.

"Kes disiasat di bawah seksyen 41(1)(A) Akta Pengangkutan Jalan Raya (APJ) 1987," katanya.

Sinar Harian 14 Apr 2016

0 comments:

Post a Comment