April 19, 2016

Maut sebelum sempat ke kubur

Mohd Saman maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

RANTAU PANJANG - Rutin harian seorang bekas anggota polis ke tanah perkuburan tidak kesampaian apabila terlibat dalam kemalangan, jam 8 pagi tadi.

Ketua Polis Pasir Mas, Asisten Komisioner Ibrahim Saad berkata, mangsa, Mohd Saman Awang, 69 maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Menurutnya, mangsa yang menunggang motosikal Modenas Kriss sendirian dari arah Lubok Stol ke Rantau Panjang terlibat dalam kemalangan dengan sebuah van yang dipandu dari arah bertentangan.

"Mangsa dihantar ke Hospital Pasir Mas untuk tindakan lanjut bagaimanapun, pemandu van berkenaan tidak mengalami kecederaan," katanya.

Sementara itu, isteri mangsa, Fatimah Mat Noor, 56, berkata, dia hanya mengetahui kejadian ini selepas dimaklumkan oleh penduduk di sini.

Menurutnya, selepas bersara, arwah aktif dalam program kebajikan masyarakat dan memegang jawatan sebagai Bendahari Masjid Lubok Stol.

"Selepas hantar anak bongsu ke sekolah, arwah akan ke beberapa tanah perkuburan di mukim ini.

"Biasanya siram pokok, racun dan tebas lalang kemudian barulah ziarah pusara arwah bapa serta saudara-mara lain," katanya.

Fatimah berkata, arwah seorang yang sangat rajin namun tidak menyangka rutinnya ke tanah perkuburan pagi itu adalah perjalanannya buat kali terakhir.

Sinar Harian 10 Apr 2016

0 comments:

Post a Comment