March 26, 2016

Pengaruh dadah punca tikam adik

Kuala Lumpur: Seorang lelaki yang ditahan berhubung kematian adiknya akibat ditikam dalam pertengkaran di Bandar Country Homes, Rawang, Selasa lalu, didapati berada bawah pengaruh dadah.

Ketua Polis Daerah Gombak ACP Ali Ahmad berkata, suspek hilang pertimbangan kerana pengaruh dadah menyebabkannya tidak sedar akan tindakan yang dilakukan sehingga menikam adiknya menggunakan pisau.

"Ujian saringan awal mendapati suspek positif dadah jenis methampethamine," katanya yang ditemui pada Majlis Perbarisan Peringatan Hari Polis ke-209 di

Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak di sini hari ini.

Ali berkata, hasil siasatan mendapati suspek berusia 30-an itu jarang pulang ke rumah keluarganya sejak menamatkan zaman persekolahan dan sering bertengkar dengan mangsa yang berusia 26 tahun.

Katanya, motif pembunuhan masih disiasat, namun siasatan awal mendapati suspek tidak berpuas hati apabila adiknya menasihatinya supaya menjauhi aktiviti tidak sihat.

Selasa lalu, seorang pemandu lori maut selepas ditikam abangnya di kediamannya di Jalan Desa, Bandar Country Homes.

Kejadian 10.14 malam itu turut disaksikan keluarga mangsa termasuk ibu yang sedang uzur serta dua adik perempuan.

Menurut Ali, suspek kini ditahan reman tujuh hari sehingga Selasa depan untuk siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

myMetro 25 Mac 2016


Abang tikam adik

Rawang: Lelaki maut selepas ditikam abangnya di kediamannya di Jalan Desa, Bandar Country Homes, di sini, 10 malam tadi.

Difahamkan, mangsa berusia 26 tahun bertengkar dengan abangnya sebelum ditikam menggunakan pisau.

Saksi yang enggan dikenali berkata, ibu mangsa cuba meleraikan pergaduhan tetapi gagal dan mangsa disahkan maut di tempat kejadian.

Katanya, jiran mangsa yang terdengar pertengkaran itu menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian.

"Mangsa adalah pemandu lori dan ditemui mati dalam keadaan berlumuran darah di dalam rumah selepas polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak tiba.

"Suspek yang juga abangnya berusia 40 tahun berjaya ditangkap oleh orang awam dan diserahkan kepada pihak polis," katanya ketika ditemui.

Difahamkan mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat.

Siasatan polis turut menemui pisau digunakan suspek berkenaan.

myMetro 23 Mac 2016

0 comments:

Post a Comment