March 16, 2016

Maut motosikal terbabas dekat tangki air sedutan

KOTA TINGGI - Seorang remaja lelaki maut apabila motosikal yang dipandu terbabas di Kilometer 47, Jalan Johor Bahru-Mersing berhampiran tangki air sedutan, Ladang Getah Malaysia, Jalan Mawai, dekat sini tengah malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Rahmat Othman berkata, mangsa Mohamad Zaidi Hisam, 19, maut di tempat kejadian pada pukul 12.45 tengah malam itu.

"Kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal jenis RXZ yang ditunggang mangsa sedang menghala ke Lukut dari Ladang Getah Malaysia, dipercayai terbabas lalu melanggar pagar tangki air sedutan sebelum terjatuh ke dalam longkang," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Akibat daripada kemalangan itu, mangsa yang beralamat di Kampung Temenin Lama, Batu Ampat di sini, mengalami kecederaan di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian, katanya.

Hasil siasatan awal mendapati tempat kejadian merupakan jalan dua hala yang berselekoh, permukaan jalan juga kering dan ketika kejadian, keadaan cuaca baik.

Rahmat berkata mayat mangsa dibawa ke Hospital Kota Tinggi untuk urusan bedah siasat dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - Bernama

14 Mac 2016

0 comments:

Post a Comment