March 18, 2016

Kes pertama maut akibat strok haba

NORHAYATI Shamsuddin, 54, ibu kepada pelatih Pusat Latihan Polis (PULAPOL) Segamat, Johor, Konstabel Pelatih Azizan Ayob, 23, yang meninggal dipercayai akibat strok haba menunjukkan gambar kenangan terakhir ketika sambutan hari jadi dia bersama anaknya di rumahnya di Kampung Paya Luboh, Tangga Batu, Melaka. FOTO Muhammad Hatim Ab Manan

Segamat: Pelatih konstabel lelaki, Azizan Ayob, 23, meninggal dunia akibat strok haba ketika menerima rawatan di wad Hospital Daerah Segamat (HDS) di sini, semalam, selepas pitam pada majlis suai kenal, kelmarin.

Pegawai Latihan Luar Pusat Latihan Polis Segamat di Batu Anam, Asisten Superintendan Muzammil Mohammad Mor berkata, Allahyarham dimasukkan ke hospital selepas pitam dan disedari rakan pelatih ketika majlis suai kenal di kawasan padang kawad di pusat latihan itu, kira-kira 10 pagi, kelmarin.

"Pihak hospital memaklumkan bahawa arwah meninggal dunia dipercayai berpunca dari sistem sel dalam badan tidak berfungsi walaupun dengan bantuan mesin pernafasan," katanya.

Beliau berkata, arwah masih bujang dan berasal daripada Tanjung Kling, Melaka serta jenazahnya dibawa pulang ke kampung halamannya oleh keluarga terdekatnya untuk dikebumikan.

Allahyarham antara 467 pelatih konstabel lelaki yang mendaftarkan diri ke PULAPOL di Segamat yang dijangka menamatkan latihan asas kepolisan itu pada 11 September ini.

Sementara itu, Pengarah Hospital Daerah Segamat, Dr Aman Rabu mengesahkan menerima pesakit berkenaan dan punca kematian akibat strok haba menyebabkan sistem sel dalam badan tidak berfungsi.

myMetro 17 Mac 2016


0 comments:

Post a Comment