February 11, 2016

Warga emas masak sarapan cemas

ANGGOTA bomba memadamkan api di dapur rumah di Ayer Tawar yang dihuni seorang warga emas.

Manjung: Seorang warga tua berdepan detik cemas kira-kira 15 minit apabila dapur gas di rumahnya terbakar dalam kejadian di Taman Dinding Ayer Tawar, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.25 pagi, Kong Wai Cheng, 61, dikatakan sedang memasak sarapan sebelum api di bahagian dapur tiba-tiba membakar.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Sitiawan Pegawai Bomba Kanan II Abdul Rahman Mat berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 8.29 pagi sebelum sepasukan anggota bergegas ke tempat kejadian.

Menurutnya, ketika kejadian, mangsa memasak di dapur dan terkejut melihat api marak di bahagian belakang dapur masaknya menyebabkannya menghubungi bomba untuk mendapatkan bantuan.

“Setiba di lokasi kejadian, kami mendapati saluran gas longgar dan penutup injap tabung gas itu mengalami kerosakan, namun berjaya dikawal.

“Ketika kejadian, semua ahli keluarga mangsa berada di rumah namun tiada mangsa yang cedera dan operasi tamat kira-kira 30 minit kemudian,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan supaya orang ramai berhati-hati ketika memasak di dapur dan mengambil langkah selamat untuk mengelak daripada berlaku kejadian yang tidak diingini.

myMetro 10 Feb 2016



0 comments:

Post a Comment