February 9, 2016

Ustazah parah ditikam anak

Kuala Lumpur: Polis memburu lelaki berusia 21 tahun selepas dia menikam ibunya, guru sekolah agama di Desa Rejang, Setapak, malam tadi.

Sumber polis berkata, dalam kejadian 8.30 malam itu, mangsa berusia 49 tahun parah selepas ditikam suspek yang dipercayai mengalami masalah mental di kediaman mereka.

Katanya, mangsa, guru wanita Sekolah Rendah Agama Al Amin, Setapak, ditemui terbaring di lantai rumah di Jalan Rejang, Sri Rampai, dalam keadaan berlumuran darah oleh dua lagi anak lelakinya yang baru pulang dari taman permainan berhampiran.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad yang mengesahkan kejadian itu berkata, suspek sudah menghilangkan diri selepas kejadian dan operasi memburu suspek sedang dijalankan.

"Kami sedang menjejakinya di sekitar kawasan Setapak Jaya, Desa Rejang dan Seksyen 10, Wangsa Maju serta kawasan berhampiran," katanya ketika dihubungi hari ini.

myMetro 9 Februari 2016


Cermin tiga kereta jiran pecah

Kuala Lumpur: Tragedi anak tikam ibu di Taman Setapak Jaya, di sini, malam semalam turut menyaksikan tiga kereta jiran mangsa pecah pada bahagian cermin berikutan tindakan abang suspek yang berusia 23 tahun membaling batu ke arah kereta berkenaan.

Ini kerana, abang suspek mendakwa adiknya yang berusia 22 tahun berada di dalam salah sebuah kereta itu untuk bersembunyi selepas menikam ibunya.

Jiran suspek yang mahu dikenali sebagai Aina berkata, dia terdengar jeritan di luar rumah jirannya kira-kira 9 malam.

"Saya terdengar ada orang menjerit di luar rumah dan ternampak jiran saya membaling sesuatu. Apabila saya keluar, saya mendapati cermin kereta Perodua Myvi saya dan adik pecah kerana dibaling batu.

“Pagi tadi apabila saya memeriksa kereta Hyundai Matrix ibu, ia turut pecah di bahagian cermin dibaling batu oleh abang suspek. Saya sudah membuat laporan polis di balai berdekatan dan keseluruhannya kami kerugian kira-kira RM6,000," katanya ketika dihubungi Harian Metro, petang tadi.

Dalam kejadian 8.45 malam itu, guru Sekolah Rendah al-Amin berusia 49 tahun parah di perut, dahi dan kedua-dua tangan selepas anak lelakinya yang dipercayai mengalami masalah mental menyerang dan menikam perutnya ketika dia solat Isyak.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Zainuddin Ahmad yang mengesahkan kejadian berkata, suspek kini diburu polis dan sebilah pisau berukuran 45 sentimeter yang digunakan untuk menikam suspek ditemui di lokasi kejadian.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 326 kerana mendatangkan kecederaan menggunakan senjata dengan sengaja.

Difahamkan, mangsa yang dirawat di Hospital Kuala Lumpur masih kritikal.

myMetro 9 Februari 2016


Guru parah ditikam sudah sedar

Kuala Lumpur: Guru sekolah agama yang parah ditikam anaknya dengan pisau di Taman Setapak Jaya, kelmarin sudah sedarkan diri tetapi masih dalam pemantauan doktor.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Mohamad Roy Suhaimi Sarif berkata, meskipun mangsa sudah sedarkan diri tetapi dia masih dirawat di wad Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur.

Katanya, Khariah Hashim, 49, guru Sekolah Rendah al-Amin, Keramat Permai sudah menjalani pembedahan beberapa kali akibat kecederaan di perut dan dahinya dan kini masih dalam keadaan lemah.

"Mangsa sudah sedar tetapi masih dalam ICU untuk pemantauan lanjut. Mangsa masih tidak kuat untuk berbual dan dinasihatkan oleh doktor agar tidak diganggu buat masa ini," katanya ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Sementara itu, mengulas lanjut mengenai operasi menjejaki suspek berusia 21 tahun itu, katanya, pihaknya sudah menggiatkan gerakan mencarinya dan suspek dipercayai masih berada di kawasan Lembah Klang.

myMetro 10 Februari 2016


Suspek tikam guru sekolah agama ditahan

Kuala Lumpur: Lelaki yang dikehendaki polis atas kesalahan menikam dan mencederakan ibunya dalam kejadian di Setapak Jaya Isnin lalu berjaya ditahan awal pagi tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad berkata, suspek dijumpai merayau berseorangan di kawasan Pandan Indah sebelum dibawa anggota Bahagian MPV Pandan Jaya ke Balai Polis Pandan Indah.

Katanya, suspek yang berasal dari Persiaran Rejang,Setapak Jaya akan direman pada pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 8. 30 malam Isnin lalu, suspek menikam perut ibunya, Khariah Hashim, 49, yang juga guru sekolah agama sebelum melarikan diri.

Mangsa masih dirawat di Unit Rawatan Rapi Hospital Kuala Lumpur akibat kecederaan itu.

Suspek yang dipercayai sakit mental disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan atas kesalahan mendatangkan kecederaan.

myMetro 11 Februari 2016


Anak tikam ibu diarah periksa mental

Kuala Lumpur : Mahkamah Sesyen di sini, hari ini memerintahkan seorang lelaki yang menikam ibunya dengan pisau di Desa Rejang Setapak Jaya, minggu lalu, menjalani pemeriksaan mental selama sebulan di Hospital Bahagia.

Hakim Balqis Aini Mohd Ali mengeluarkan perintah itu terhadap tertuduh, Muhammad Faaris Syahiddin Ahmad, 22, selepas membenarkan permohonan Timbalan Pendakwa Raya Nurakmal Farhan Aziz yang mahu pemeriksaan dijalankan terhadap tertuduh yang dipercayai sakit mental.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa sengaja menyebabkan cedera parah terhadap Khariah Hashim, 50, guru Sekolah Rendah Agama Al-Amin, Keramat Permai, dengan menggunakan pisau yang berkemungkinan boleh mendatangkan kematian, pada 8.30 malam 8 Februari lalu.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga 20 tahun dan denda atau sebat, jika sabit kesalahan.

Sebelum ini, akhbar melaporkan akibat kejadian itu, mangsa cedera di perut, dahi dan kedua-dua tangan selepas ditikam suspek yang dipercayai mengalami sakit mental sebelum lelaki itu akhirnya ditahan anggota unit kereta peronda polis (MPV) Ampang Jaya ketika sedang merayau-rayau selepas dua hari melarikan diri.

myMetro 16 Februari 2016



0 comments:

Post a Comment