February 23, 2016

Surau Taman Sri Indah mohon dana

Abdul Hamid menunjukkan surau yang dalam proses dinaik taraf dan memerlukan sumbangan orang ramai.

BALAKONG – Surau Taman Sri Indah di Batu 11 Cheras di sini, memerlukan sumbangan orang ramai bagi menampung kos naik taraf rumah ibadat tersebut.

Pengerusinya, Abdul Hamid Yusof berkata, jawatankuasanya memerlukan kira-kira RM150,000 lagi bagi menyiapkan ruang solat, bilik jenazah dan tandas surau baharu tersebut.

Menurutnya, kini projek naik taraf sudah mencapai tahap 30 peratus kemajuan kerja malah, ketika ini kerja pemasangan kerangka bumbung giat dimulakan.

Surau berusia lebih 20 tahun yang hanya mampu memuatkan kira-kira 300 jemaah sebelum ini sudah terlalu usang dan tidak dapat menampung jumlah jemaah yang meningkat dari tahun ke tahun.

Ada ketika jemaah Muslimah terpaksa bersolat atau mendengar kuliah di luar dewan solat.

Katanya, pihaknya membina surau baharu di tapak sama bagi menyediakan persekitaran lebih selesa kepada jemaah.

“Bangunan lama asyik perlu dibaiki sebab selalu sangat bocor, bila hujan ia mudah dinaiki air, jadi ahli jawatankuasa bersetuju bina semula surau dengan reka bentuk yang dapat memberi keselesaan kepada jemaah," katanya.

Menurutnya, kos diperlukan bakal digunakan untuk pembinaan bangunan surau satu tingkat yang boleh memuatkan 500 jemaah pada satu-satu masa.

“Saya mohon orang ramai atau sektor korporat bersama-sama menyumbang ke arah pembangunan agama Islam.

"Sumbangan boleh dibuat melalui akaun bank CIMB Islamic 8602292352 atau cek atas nama Tabung Pembangunan Surau Taman Sri Indah.

"Resit bayaran akan dikemukakan kepada penyumbang yang memerlukannya," katanya.

Keterangan berhubung sumbangan boleh dibuat dengan menghubungi Abdul Hamid di talian 012-2669046 atau Setiausahanya, Nakhoda Hamidan di talian 019-2141576.

Sinar Harian 23 Februari 2016


0 comments:

Post a Comment