February 20, 2016

Polis tahan lelaki pukul nelayan sampai mati

SANDAKAN - Polis menahan seorang lelaki dan merampas daripadanya sebatang besi dipercayai digunakan untuk memukul hingga mati seorang pekerja kapal nelayan pada Ahad lepas.

Ketua Polis Daerah Sandakan, Asisten Komisioner Zabidi Mohd Zain berkata lelaki berusia 42 tahun itu ditahan di sebuah rumah di Batu 18 Jalan Labuk semalam.

Katanya bertindak atas maklumat, kira-kira pukul 9 malam polis menyerbu rumah tersebut dan merampas sebuah telefon bimbit.

Lelaki itu kemudian membawa anggota polis ke Jalan Old Slipway dan telah menunjukkan sebatang besi yang mempunyai kesan darah yang digunakan bagi memukul mangsa, katanya di sini hari ini.

Zabidi berkata lelaki itu juga membawa anggota polis ke sebuah rumah di Jalan Old Slipway dan menemui sehelai seluar jeans yang dipakainya semasa kejadian.

Zabidi berkata motif pembunuhan disebabkan mangsa telah memaki suspek dengan kata-kata menghina semasa suspek meminta mancis untuk menghisap rokok.

Dalam kejadian Ahad lepas, mayat seorang lelaki ditemui terbaring di tepi Jalan Old Slipway dalam keadaan berlumuran darah.

Hasil siasatan polis mendapati mangsa yang dikenali sebagai Sudirman Teppu, 27, telah meninggal dunia dengan kesan kecederaan di muka serta berlumuran darah dipercayai dipukul berkali-kali dengan senjata tumpul. - Bernama

18 Februari 2016

0 comments:

Post a Comment