February 3, 2016

Parah dibelasah ibu 'lalok'

Keadaan budak perempuan yang dibelasah ibunya. FOTO ihsan pembaca

Prai: Hanya kerana enggan belajar, budak perempuan berusia lima tahun parah dibelasah ibunya berusia 41 tahun yang khayal dadah di Kampung Manis, di sini, semalam.

Dalam kejadian 3 petang itu, mangsa parah dipukul dengan objek tumpul sehingga lebam di bahagian belakang badan dan bahagian muka.

Kejadian itu disedari jiran mereka yang terdengar tangisan mangsa yang dalam kesakitan meminta belas kasihan daripada ibunya.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Rusli Mohd Noor berkata, jiran mangsa kemudian membuat laporan di balai polis berhampiran.

Katanya, pihaknya kemudian bertindak menahan ibu mangsa bagi tujuan siasatan lanjut manakala anaknya dihantar ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) bagi menerima rawatan dan dilaporkan stabil.

“Berdasarkan keterangan saksi, mangsa dipukul ibunya kerana kanak-kanak itu enggan belajar dan suspek dipercayai bertindak agresif kerana berada di bawah pengaruh dadah.

“Ibu mangsa itu tidak bekerja dan hasil ujian air kencingnya mendapati dia positif dadah,” katanya

Katanya, polis akan mendapatkan perintah reman ke atas wanita berkenaan di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam hari ini untuk disiasat.

myMetro3 Februari 2016


Ibu disyaki dera anak direman tiga hari

Bukit Mertajam: Wanita yang mendera anak kandungnya berusia lima tahun di Taman Manis, Prai, dekat sini, semalam, direman tiga hari bermula hari ini sehingga 5 Februari ini.

Perintah reman itu dikeluarkan Majistret Diannee Ningrad Nor Azahar di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam jam 3 petang ini bagi membolehkan siasatan lanjut dibuat terhadap suspek berusia 41 tahun yang tidak bekerja itu.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Rusli Mohd Noor berkata, polis memerlukan sedikit masa untuk melengkapkan siasatan secara teliti sebelum membawa kes ini ke peringkat pendakwaan.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-kanak 2001.

Dalam kejadian jam 3 petang semalam, seorang wanita ditahan selepas dipercayai memukul anak perempuannya berusia lima tahun dengan senjata tumpul hingga cedera teruk.

myMetro3 Februari 2016


0 comments:

Post a Comment