February 13, 2016

Kereta terbabas dalam tali air elak polis

Anggota bomba mengangkat mayat Lizawati Abdullah, 37, dalam tali air. - Foto ZULIATY ZULKIFLI

Kereta Proton Saga yang tenggelam dalam tali air di Lana Bulu tarik naik petang ini, kira-kira lapan jam selepas kenderaan itu terjunam. - Foto ZULIATY ZULKIFLI

Alor Setar: Wanita yang lemas selepas keretanya terbabas ke dalam tali air di Jalan Kampung Pida 6, Ayer Hitam, Jitra, pagi tadi, cuba cuba melarikan diri daripada polis yang mengejar.

Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Abdul Rahim Abdul berkata, kejadian berlaku pada 3.15 pagi ketika mangsa yang berumur 37 tahun memandu kereta bersama seorang lelaki berumur 46 tahun.

"Mangsa sedang menghala arah Pekan Kerpan, Jitra, selepas dikejar pihak polis apabila keretanya terbabas dan terhumban ke dalam tali air. Kedua-duanya berjaya keluar dari kereta manakala suspek lelaki yang cuba melarikan diri dengan berenang ke seberang sungai, berjaya ditahan tidak jauh dari tempat kejadian.

"Suspek wanita itu tidak berjaya menyelamatkan diri lalu lemas," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Abdul Rahim berkata mayat wanita berkenaan dijumpai anggota Balai Bomba dan Penyelamat Jitra pada 10.30 pagi tadi dan dihantar ke Hospital Jitra.

myMetro 11 Februari 2016


Jumpa di dasar terusan

FOTO Zuliaty Zulkiffli

Kodiang: Wanita yang gagal menyelamatkan diri apabila kereta dinaiki terjunam ke dalam terusan Lana Bulu, Jalan Megat Dewa, di sini, ditemui lemas, pada 10.28 pagi ini.

Jasad Norliza Abdullah, 24, dijumpai di dasar terusan Lana Bulu, Jalan Megat Dewa, kira-kira lima meter dari penemuan kereta yang terjunam.

Mangsa ditemui anggota Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sungai Petani.

Pegawai Operasi Zon 1, Penguasa Bomba Mohd Syam Kamaruddin, berkata operasi membabitkan 21 anggota dari BBP Jitra, Alor Setar dan lima pegawai dan dibantu 17 anggota JPAM Kedah serta tiga anggota polis, sejak 8 pagi ini.

"Mayat mangsa ditemui kira-kira 10 meter dari tebing dalam keadaan tertiarap di dasar terusan dan diserah kepada polis untuk dihantar Unit Forensik Hospital Jitra," katanya.

Dalam kejadian kira-kira 3 pagi, mangsa dikatakan sempat keluar dari kereta tetapi tidak tahu berenang manakala rakan lelakinya berjaya menyelamatkan diri.

myMetro 11 Februari 2016


Kereta junam dalam terusan

FOTO Zuliaty Zulkiffli

Kodiang: Wanita 24 tahun dikhuatiri lemas selepas kereta dinaiki bersama rakannya terbabas dan terjunam ke dalam terusan Lana Bulu, Jalan Megat Dewa, di sini, kira-kira 3 pagi ini.

Norliza Abdullah dipercayai sempat keluar dari kereta tetapi dikatakan tidak tahu berenang manakala kenderaan terbabit tenggelam dalam terusan berkedalaman enam meter.

Sementara itu, rakan mangsa seorang lelaki yang belum dikenal pasti identiti berjaya menyelamatkan diri keluar dari kenderaan terbabit.

Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jitra, Penolong Kanan Penguasa Bomba Mohd Suffian Hassan, berkata operasi mencari dan menyelamat (SAR) mangsa membabitkan 21 anggota dari BBP Jitra, Alor Setar dan Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) dari BBP Sungai Petani.

Beliau berkata, operasi turut dibantu tiga anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu dan lapan anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Kubang Pasu.

Katanya, operasi pencarian dilakukan di kawasan sekitar 30 meter mangsa dilaporkan terjatuh.

myMetro 11 Februari 2016





0 comments:

Post a Comment