February 1, 2016

Bapa, anak temui ajal kereta bertembung MPV

BEGINILAH keadaan kereta Proton Wira dipandu Muhammad Haziq selepas terbabit dalam satu kemalangan di Kilometer 105.9 Jalan Kuantan-Segamat di Muadzam Shah semalam.

MUADZAM SHAH – Dua beranak maut apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kenderaan lain dari arah bertentangan di Kilometer 105.9 Jalan Kuantan-Segamat berhampiran Ladang Dara Teh di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11.15 pagi itu, mangsa, pelajar Universiti Tenaga Nasional (Uniten), Muhammad Haziq Janudin, 23, dan bapanya, Janudin Sukardi, 55, dikatakan dalam perjalanan menuju ke Uniten Kampus Muadzam Shah dekat sini.

Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Supertendan Muhammad Aidil Roneh Abdullah berkata, siasatan awal mendapati, kemalangan berlaku apabila Proton Wira yang dipandu Haziq dari arah Segamat, Johor menghala ke arah Kuantan cuba memotong kenderaan di hadapan, namun gagal sebelum bertembung de­ngan sebuah kenderaan pelbagai guna jenis (MPV) Nissan Grand Livina dari arah bertentangan.

Kosmo 1 Feb 2016


Dua beranak terbunuh

Keadaan kereta Proton Wira dinaiki bapa dan dan anak lelakinya yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 105.9 Jalan Kuantan-Segamat. - Foto Ihsan Pembaca

Kuantan: Dua beranak maut apabila kereta dinaiki mereka bertembung dengan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) di Kilometer 105.9 Jalan Kuantan-Segamat, Rompin dekat sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Rompin Deputi Superintendan Muhammad Aidil Roneh Abdullah berkata, dalam kejadian 11.15 pagi itu, Janudin Sukadi, 55, dan anaknya Muhammad Haziq, 23, maut di tempat kejadian.

"Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Proton Wira dipandu Muhammad Haziq cuba memotong sebuah kenderaan namun tidak berjaya lalu bertembung dengan sebuah kereta Nissan Grand Livina dari arah bertentangan," katanya di sini, hari ini.

Muhammad Aidil Roneh berkata, kemalangan itu menyebabkan suri rumah yang memandu Grand Livina, Nora Rasid, 29, cedera parah.

Jenazah Janudin yang bekerja sendiri dan Muhammad Haziq, penuntut Universiti Tenaga Nasional kampus Muadzam Shah, dekat sini, dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

myMetro 31 Jan 2016



0 comments:

Post a Comment