February 3, 2016

Anak 'hilang' rupanya lemas dalam parit

Shahrul Akhbar Ismail

PARIT BUNTAR - Misteri kehilangan seorang kanak-kanak berusia dua tahun terjawab apabila dia ditemui lemas di dalam parit di hadapan rumahnya di Kampung Kedah, di sini pagi tadi.

Ibu saudara mangsa, Marifah Tahir, 30, berkata lebih kurang jam 9 pagi, mangsa, Shahrul Akhbar Ismail, 2, sedang bermain di hadapan rumah bersama ibunya, Khadijah Tahir, 25, yang melakukan kerja pembersihan rumah.

Menurutnya, akibat letih bermain, mangsa yang berketurunan Kemboja dikatakan merengek lapar lalu ibunya segera masuk ke dalam rumah untuk menyediakan susu.

"Sebaik keluar dari rumah dengan membawa susu anak, ibu mangsa terkejut mendapati mangsa sudah hilang dari situ.

"Bimbang menyangka arwah hilang akibat ikut orang, ibu mangsa meminta bantuan orang kampung untuk mencari mangsa di serata kampung, namun kelibat mangsa masih gagal ditemui," katanya kepada media sewaktu ditemui di Hospital Parit Buntar di sini, hari ini.

Marifah berkata, lebih kurang jam 10 pagi, akhirnya salah seorang penduduk kampung menemui tubuh mangsa terdampar di dalam parit di hadapan rumah mangsa.

Menurutnya, penemuan itu amat mengejutkan adiknya yang tidak menyangka mangsa boleh terjatuh ke dalam parit yang bersaiz kecil itu.

"Ketika ditemui, arwah Shahrul Akhbar didapati sudah tidak bernafas dan terbujur kaku di dalam parit itu.

"Kehilangan arwah amat menyedihkan ibunya, lebih-lebih lagi bapa arwah kini sedang berada di Kemboja atas urusan keluarga," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Omar Bakhtiar Yaacob mengesah kejadian.

Menurutnya, hasil laporan forensik mengesahkan mangsa maut akibat mati lemas dalam anggaran masa 9.50 pagi.

"Jenazah mangsa sudah dituntut ahli keluarga dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut," katanya.

Sinar Harian 3 Februari 2016


0 comments:

Post a Comment