January 3, 2016

Ditelan ombak 4 meter

Kota Tinggi: Keseronokan sepuluh remaja mandi di Pantai Desaru di Bandar Penawar, di sini, semalam, bertukar tragedi apabila dua daripada mereka dikhuatiri lemas.

Dalam kejadian jam 11.45 pagi itu, mangsa yang dikhuatiri lemas dikenali sebagai N Harishwaran, 15, dan rakannya, J Moventhan, 15.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Superintendan Rahmat Othman berkata, kedua-dua mangsa dari Taman Desa Jaya, Tebrau ke pantai berkenaan dengan menaiki lima motosikal.

Katanya, kumpulan remaja terbabit tiba di pantai kira-kira jam 11 pagi sebelum hujan dan angin kencang melanda kawasan itu.

“Lapan daripada mereka berjaya berenang ke pantai, namun dua lagi hilang. Ada saksi mendakwa melihat dua remaja terkapai-kapai sebelum hilang dari pandangan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Penawar Mohd Fadli Ismail berkata, ketika kejadian, ombak di Pantai Desaru pada ketinggian kira-kira empat meter.

“Bomba menerima panggilan pada jam 12.35 tengah hari dan jentera sampai di lokasi pada jam 12.44 tengah hari.

“Operasi mencari dan menyelamat masih dijalankan membabitkan 23 anggota termasuk bomba, marin dan polis.

“Kami difahamkan pengurusan pantai sudah meletakkan bendera merah sebagai amaran berikutan ombak kuat,” katanya.

myMetro 3 Jan 2016


Mayat mangsa lemas pertama ditemui

PASUKAN keselamatan membawa naik mayat pertama. FOTO ihsan Bomba

Johor Bahru: Operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang digerakkan pasukan penyelamat menemukan mayat mangsa lemas pertama di Pantai Desaru, Bandar Penawar, Kota Tinggi, 10.40 pagi tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Penawar, Mohd Fadli Ismail berkata, mayat J Moventhan, 15, ditemui kira-kira 150 meter dari pantai.

"Mangsa ditemui timbul di permukaan laut pada 10.40 pagi ini," katanya.

Katanya, jarak lokasi mangsa lemas kira-kira satu kilometer dan usaha menjejaki mangsa kedua sedang giat dilakukan.

Mangsa juga diserakan kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

myMetro 3 Jan 2016




0 comments:

Post a Comment