December 17, 2015

Warga emas hilang tempat tinggal

Rumah warga emas di Taman Perumahan Darat Pak Chan, Marang, musnah sepenuhnya dalam kebakaran tengah hari tadi. - Foto Ihsan Bomba

Marang: Seorang warga emas berusia 77 tahun hilang tempat tinggal apabila rumahnya di Taman Perumahan Darat Pak Chan, Marang, musnah dalam kebakaran tengah hari tadi.

Ketika kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari itu, Sulaiman Tahir yang tinggal di rumah itu bersama empat ahli keluarga, dikatakan berada di sebuah warung di kampung berkenaan.

Pegawai Kanan Penguasa Bomba Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri Abdullah Zawawi Mohamed berkata, pihaknya menggerakkan 11 anggota termasuk pegawai diketuai Pegawai Bomba Kanan II (PBK II) Rosli Mamat bersama dua jentera bomba dari Balai Bomba Penyelamat (BBP) Marang ke tempat kejadian.

"Setiba di tempat kejadian, kita dapati api marak sedang membakar rumah berkenaan dan berjaya dipadamkan keseluruhannya kira-kira 20 minit kemudian.

"Kebakaran juga tidak mengakibatkan kemalangan jiwa dan siasatan dijalankan bagi mengenalpasti punca kejadian," katanya.

myMetro 16 Dis 2015



0 comments:

Post a Comment