December 9, 2015

Maut dihentak objek tumpul


Gerik: Mayat lelaki yang dipercayai dibunuh ditemui di bawah jambatan di Kilometer 8, Jalan Raya Timur Barat (JRTB), Gerik.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gerik Deputi Superintendan Jamalani Mohd Isa, berkata mayat ditemui, kira-kira 2 petang, Ahad lalu, oleh selumpulan tiga lelaki yang berhenti di atas jambatan terbabit untuk merakamkan gambar pemandangan.

“Polis mendapat maklumat mengenai penemuan mayat itu, pada 2.28 petang. Siasatan awal di lokasi kejadian mendapati mayat itu tertiarap dengan hanya memakai seluar panjang tanpa baju.

"Siasatan turut mendapati tangan serta kaki mangsa terdapat pita pelekat dipercayai untuk mengikat mangsa selain terdapat kesan darah di tebing jambatan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurutnya, mangsa dipercayai dibunuh di tempat lain sebelum dicampak dari atas jambatan itu.

Katanya, berdasarkan keadaan mayat yang sudah berulat, mangsa dipercayai sudah mati antara dua hingga empat hari sebelum ditemui.

"Tiada dokumen pengenalan diri ditemui dan mangsa dipercayai warga tempatan berusia 30-an. Mayat dihantar ke HRPB (Hospital Raja Permaisuri Bainun) Ipoh. Hasil bedah siasat mendapati lelaki itu meninggal dunia akibat hentakan kuat objek tumpul dan berat dibahagian dada," katanya.

Menurutnya, orang ramai ada kehilangan ahli keluarga atau mempunyai maklumat mengenai kejadian diminta hadir ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Gerik untu membantu siasatan.

myMetro 8 Dis 2015


Mangsa ada tujuh anak

Ipoh: Mayat lelaki yang dipercayai dibunuh dan dicampak ke bawah jambatan di Kilometer 8 Jalan Raya Timur Barat (JRTB), Gerik, dikenali sebagai Joevani Ahmed, 41.

Mangsa berkenaan dikenalpasti melalui pemeriksaan cap jari dan pengecaman oleh ahli keluarganya.

Seorang ahli keluarga mangsa yang hadir menuntut jenazah mangsa di Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini, berkata dia mendapat maklumat mengenai kejadian menimpa mangsa selepas dihubungi polis, kira-kira 3 petang semalam.

"Polis menghubungi saya dan meminta saya hadir ke HRPB, hari ini, untuk pengecaman mayat serta mengambil sampel DNA bagi ujian lebih teliti.

"Saya sudah tidak bertemu dengan arwah lebih lima tahun dan difahamkan mangsa juga sudah lama tidak pulang ke rumah untuk bertemu isteri serta tujuh anaknya," katanya yang tiba di HRPB dari Pulau Pinang.

Menurutnya, jenazah mangsa sudah dibenarkan untuk dituntut dan akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Kampung Kepayang, di sini, hari ini.

myMetro 9 Disember 2015

0 comments:

Post a Comment