December 7, 2015

Dua beranak antara tiga wanita maut

KEADAAN di tempat kejadian menyebabkan tiga terbunuh. FOTO ihsan Bomba

Temerloh: Tiga wanita termasuk dua beranak terbunuh dalam kemalangan membabitkan Proton Wira dan Toyota Avanza di Kilometer 22 Jalan Temerloh-Jerantut, Kampung Tekal, di sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira 5 petang itu kereta Proton Wira dinaiki tujuh orang termasuk empat kanak-kanak bertembung dengan Toyota Avanza dinaiki lima orang bersama tiga kanak-kanak.

Ketua Balai Bomba Temerloh, Hashnuddin Hussin berkata, ketika kejadian kereta Proton Wira itu dalam perjalanan dari Temerloh ke Jengka manakala Toyota Avanza dari arah Jerantut ke Temerloh.

"Ketika tiba di tempat kejadian di jalan berselekoh, kereta Proton Wira itu dipercayai hilang kawalan lalu bertembung Toyota Avanza dari arah bertentangan.

"Kejadian itu menyebabkan dua penumpang kereta Proton Wira iaitu Maimunah Mohd Sidek, 62, dan anaknya, Ilyana Abd Kadir, 39, meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang lagi penumpang depan Toyota Avanza turut terbunuh," katanya.

Katanya, semua mangsa dibawa ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HOSHAS), di sini, untuk bedah siasat.

"Mangsa yang cedera turut dibawa ke hospital sama," katanya.

myMetro 6 Disember 2015


Salam erat tanda perpisahan

Temerloh: “Arwah begitu erat menggenggam tangan ketika bersalam dengan saya sebelum bertolak untuk menghadiri majlis kenduri kahwin di Raub,” kata Kadir Abdul Hamid, 65, suami kepada Maimunah Mohd Sidek, 62, yang terbunuh selepas kereta Proton Wira dinaiki bertembung dengan Toyota Avanza di Kilometer 22, Jalan Jerantut-Temerloh, di Kampung Tekal, di sini, kelmarin.

Kadir berkata, arwah isterinya memberitahu dan meminta izin beberapa hari sebelum kejadian untuk menghadiri majlis kenduri kahwin saudara mereka di Raub.

Katanya, setibanya pada hari yang diberitahu iaitu (kelmarin), arwah begitu kuat menggenggam tangan ketika bersalam dengannya sebelum bertolak ke Raub bersama dua anak mereka iaitu Ilyana, 39, dan Muhamad Naim, 36, serta tiga lagi cucu Wan Nur Amalina Nabila Wan Mohd Hamidi, 10, Wan Nur Adawiah, 8, dan Wan Nur Mohd Arfan, 4.

Katanya, dia tidak menyangka sikap itu adalah ‘salam terakhir’ sebelum menerima panggilan daripada orang awam berhubung kemalangan dan bergegas ke lokasi kejadian untuk melihat keadaan isteri, anak dan cucunya.

“Saya sedih dengan kejadian berlaku namun reda ketentuan Allah SWT yang lebih menyayanginya,” katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, Maimunah bersama anaknya Ilyana terbunuh selepas kereta Proton Wira dinaiki mereka yang dipandu anak lelaki, Muhamad Naim, 36, hilang kawalan sebelum terbabas dan bertembung sebuah Toyota Avanza di laluan selekoh, di Kilometer 22, Jalan Jerantut-Temerloh, dekat Kampung Tekal.

myMetro 8 Disember 2015


0 comments:

Post a Comment