December 23, 2015

Budak 11 tahun dikhuatiri dibaham buaya

Lokasi tiga kanak-kanak mandi sebelum seorang daripadanya hilang dikhuatiri dibaham buaya.

Betong: Budak lelaki berusia 11 tahun hilang dikhuatiri dibaham buaya ketika mandi di Sungai Kampung Bungin, Spaoh, di sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, mangsa, Fakrul Dahari dipercayai diserang buaya ketika mandi bersama tiga rakannya.

Difahamkan, buaya itu mengigit badan mangsa dan menariknya ke tengah sungai dan terus hilang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Betong James Whelan Ngang berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu dari Balai Polis Betong, pada 3.49 petang tadi.

Katanya, operasi mencari mangsa segera dijalankan.

myMetro 22 Disember 2015


Mayat budak dibaham buaya ditemui

Anggota pasukan penyelamat mengangkat mayat Fakrul untuk dibawa ke Hospital Limbang. FOTO ihsan bomba

Penemuan menyayat hati

Betong: Mayat seorang kanak-kanak lelaki, Mohd Fakrul Rizal Dahari, 11, yang dibaham buaya di Sungai Kampung Bungin, Spaoh, di sini, Selasa lalu, ditemui pasukan penyelamat, semalam.

Timbalan Penguasa Bomba dan Penyelamat Sri Aman Mohammad Rafi Saibi berkata, operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang memasuki hari ketiga, semalam menemui mayat mangsa dalam keadaan terapung kira-kira dua kilometer dari lokasi kejadian, jam 3.45 petang.

Katanya, selepas enam jam operasi dilakukan, pihaknya berjaya mengesan objek terapung yang mencurigakan sebelum menghampirinya untuk pemeriksaan.

“Mayat mangsa yang hanya berseluar ditemui dengan beberapa kesan gigitan di bahagian perut, kaki dan kepala dipercayai akibat diserang reptilia ganas itu.

“Waris mangsa sudah dimaklumkan mengenai penemuan itu dan mayat dihantar ke Hospital Betong untuk dibedah siasat,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

myMetro 25 Disember 2015






0 comments:

Post a Comment