November 21, 2015

Kalau belum ajal...

LORI terbalik sebelum menghempap kereta. FOTO ihsan Polis

Bentong: Suami isteri nyaris maut selepas kereta dinaiki mereka dihempap lori membawa muatan besi bunga di kilometer 43.4 lebuh raya Kuala Lumpur-Karak, tengah hari tadi.

Dalam kejadian 12.15 tengah hari itu, mangsa berusia 60 tahun yang memandu kereta sedang dalam perjalanan dari ibu negara menuju ke Kuantan bersama isterinya, 55,.

Bagaimanapun setibanya di lokasi kejadian, lori yang dipandu lelaki berusia 33 tahun di lorong sebelah tiba-tiba hilang kawalan dan terbalik sebelum menghempap kereta itu menyebabkan kedua mangsa tersepit di dalam kenderaan mereka.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mansor Mohamad Nor berkata, akibat daripada kejadian itu, semua mangsa termasuk pemandu lori tersepit sebelum dikeluarkan oleh pihak Bomba dan dihantar ke Hospital Bentong untuk mendapatkan rawatan pesakit luar.

Menurutnya, pihak pengurusan lebuh raya, Anih Bhd sudah mengambil tindakan segera membersihkan jalan daripada muatan besi yang bertaburan atas jalan dan kes disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

myMetro 20 November 2015



0 comments:

Post a Comment