June 28, 2015

Jari budak 4 tahun hancur

Banting: Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun menjadi mangsa pertama Ramadan kali ini, apabila beberapa jari kirinya hancur terkena mercun dalam kejadian di Kampung Tanjung Sepat, di sini, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira 8 malam itu, mangsa berusia empat tahun dikatakan bermain mercun di hadapan rumahnya.

Mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Banting sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk rawatan lanjut.

Pengarah HTAR, Dr Ding Lay Ming ketika dihubungi mengesahkan mangsa menerima rawatan lanjut di hospital berkenaan dan dilaporkan stabil.

"Saya sahkan kami menerima kanak-kanak terbabit kira-kira 9.30 malam tadi," katanya.

myMetro 23 Jun 2015


Pergelangan tangan kiri meletup

Klang: “Kegembiraan menyambut Ramadan dan Aidilfitri tahun ini seakan-akan diragut apabila pergelangan tangan kiri anak saya hancur terkena mercun. Hati ibu mana yang tidak sedih melihat keadaan anak yang dikandung tidak lagi sempurna,” luah Rozeta Abdul Razak, 27.

Rozeta, ibu kepada Mohd Azman Syakir Mohd Saizi, 4, atau lebih mesra disapa Syakir yang juga mangsa pertama letupan mercun di negara ini pada Ramadan kali ini.

Dalam kejadian jam 8 malam kelmarin, mangsa dikatakan bermain mercun di rumahnya di Kampung Tanjung Sepat, Banting, sebelum mercun itu meletup dan mencederakan tangan kirinya.

Akibat kejadian itu, mangsa hilang pergelangan tangan kiri, selain jarinya hancur dan cedera di muka dan badan.

Sejurus kejadian diketahui keluarganya, mangsa dibawa ke Hospital Banting untuk rawatan lanjut sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang (HTAR) memandangkan pergelangan tangan kirinya cedera serius.

myMetro 24 Jun 2015 @ 9:11 AM


0 comments:

Post a Comment