December 20, 2014

Berkelana tumpang tidur

SITI Aminah di hadapan rumahnya di Kampung Ulu Tawar, Mukim Bakai.

Baling: Kehidupan seorang ibu tunggal terus terumbang-ambing apabila usaha membaiki rumahnya yang usang dan terbiar di Kampung Ulu Tawar, Mukim Bakai, di sini, gagal mendapat perhatian daripada pihak berkaitan walaupun permohonan sudah dibuat.

Siti Aminah Ibrahim, 59, berkata, buat masa ini dia hanya akan berada di kediamannya pada waktu siang, manakala menumpang tidur di rumah sanak-saudara yang bersimpati dengan nasibnya pada sebelah malam.

Menurutnya, keadaan rumahnya begitu usang dengan sebahagiannya tidak berbumbung sehingga menyebabkan banyak barangan mengalami kerosakan akibat terkena hujan.

““Saya pernah memohon untuk mendapatkan bantuan bagi membaiki kerosakan rumah ini, tetapi tidak mendapat perhatian daripada mana-mana pihak sehingga ia terbiar dan hanya menunggu masa untuk rebah ke bumi.

“Keadaan rumah yang uzur itu menyebabkan saya dan anak, Ridzuan Md Arof, 13, terpaksa menumpang tidur di rumah sanak saudara pada waktu malam.

“Tetapi sampai bila saya nak menumpang rumah adik beradik dan sanak saudara, sedangkan mempunyai tempat tinggal sendiri tetapi terbiar,” katanya ketika ditemui, di sini, kelmarin.

myMetro 20 Dis 2014

0 comments:

Post a Comment