October 21, 2014

Maut langgar lori sawit

KEADAAN kenderaan mangsa yang terbabit dalam kemalangan. FOTO ihsan Bomba

Taiping: Seorang pemandu lori ayam maut selepas terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori membawa muatan sawit di Kilometer 203.6 Lebuhraya PLUS arah selatan di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 pagi itu, mangsa Salim Sariboo, 43, maut di tempat kejadian selepas tersepit di tempat duduk pemandu sebelum berjaya dikeluarkan bomba.

Jurucakap bomba berkata, mangsa yang memandu lori ayam berkenaan dipercayai melanggar belakang lori sawit yang sedang bergerak mengakibatkan lorinya remuk di bahagian depan manakala mangsa tersepit.

Katanya, bomba terpaksa mengambil masa kira-kira setengah jam untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit dengan menggunakan peralatan memotong besi sebelum mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

"Mayat mangsa di bawa ke Jabatan Forensik Hospital Taiping untuk bedah siasat manakala pemandu serta penumpang kereta Proton Iswara turut di bawa ke Hospital sama untuk menerima rawatan," katanya.

Menurutnya, perlanggaran itu turut mengakibatkan satu lagi kemalangan membabitkan sebuah kereta Proton Iswara dan Nissan Teana yang cuba mengelak dari melanggar tandan sawit di atas jalan mengakibatkan pemandu serta penumpang kereta Proton Iswara cedera.

myMetro 21 Okt 2014

0 comments:

Post a Comment